راز جوان ماندن پوست چیست ؟ چه کارهایی می توانید انجام دهید!؟

کلمه “جوانسازی” برای اکثر مردم جدید است. این اساساً به کارهایی اشاره دارد که ما می توانیم راز جوانی پوست را با شما در میان بگذاریم. برخی از این موارد جوانی بدن را حفظ می کنند و برخی دیگر جوانی صورت را حفظ می کنند. در عوارض ، این شیوه ها می توانند به کیفیت زندگی کمک کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا از راز جوانی پوست و ضد پیری باخبر شوید. 

راز جوان ماندن پوست

راز جوان ماندن پوست

استفاده روزانه از ضد آفتاب SPF30 

راز جوانی پوست استفاده از ضد آفتاب است که باعث می شود پوست در معرض اشعه ماورا بنفش آسیب رسان قرار نگیرد. استفاده مداوم از ضد آفتاب طبیعی (نه شیمیایی) دارای مزایای طولانی مدت است که روند ایجاد چین و چروک صورت و لکه های آفتاب که می تواند ظاهر جوان پوست را خراب کند را کاهش می دهد. همچنین می تواند موجب کاهش میزان سرطان پوست در نواحی بدن که در معرض آفتاب است شود.

مصرف روزانه مکمل های خوراکی ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است که مهمترین ویتامین در تشکیل کلاژن است. ویتامین C معمولاً به صورت رژیمی در غذاهایی مانند موارد زیر یافت می شود: کلم بروکلی ، طالبی ، گل کلم ، کلم پیچ ، کیوی ، آب پرتقال ، پاپایا ، فلفل قرمز ، سبز یا زرد ، سیب زمینی شیرین ، توت فرنگی و گوجه فرنگی. زمانی که از رژیم غذایی غنی از این غذاها را نمی خورید یا نمی توانید مصرف کنید ، مکمل خوراکی با 1000 میلی گرم ویتامین C در روز می تواند به تأمین این ماده مغذی مهم در بدن کمک کند. سطح کلاژن سالم به معنای ساختار بهتر پوست ، استخوان ها ، موها و غیره است.

در رژیم غذایی خود مواد غذایی حاوی امگا را جای دهید!

بسیاری از افراد در رژیم غذایی خود ماهی را گنجانده اند. با این وجود خوردن روزانه ماهی به اندازه کافی برای دریافت مقدار سالم اسید چرب امگا غیرممکن است. مکمل های روغن ماهی به مقدار 1000-2000 میلی گرم در روز برای سلامت روان ، سلامت چشم ، رشد مغز و رشد زود هنگام بارداری ، بهبود عوامل خطر قلبی ، کاهش علائم ADHD در کودکان ، کاهش التهاب ، کاهش علائم بسیار مهم است. سندرم متابولیک ، بهبود زوال ذهنی مربوط به سن و آلزایمر و حفظ سلامت و انعطاف پذیری پوست.

سیگار نکشید!

استعمال دخانیات می تواند در ابتلا به بیماری های مختلف نقش دارد. تا آنجا که به پوست شما مربوط می شود ، مواد شیمیایی موجود در دود به صورت موضعی و از طریق افزایش سطح آنتی اکسیدان ها به پوست آسیب می رساند. عمل سیگار کشیدن باعث ایجاد چین و چروک حرکتی در اطراف دهان می شود. سرانجام ، میزان ویتامین C در افراد سیگاری در افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیر سیگاری حدود 15٪ کمتر است. این امر منجر به مشكلات بهبودی ضعیف زخم می شود و افراد سیگاری را در معرض خطر بسیاری از اقدامات جراحی پلاستیک قرار می دهد.

مصرف قند خود را کاهش دهید!

رژیم غذایی سرشار از قند برای پوست بسیار مضر است و منجر به گلیکوزیلاسیون غشای سلولی می شود. کلاژن و الاستین دو پروتئین مهم هستند که به ویژه به گلیکوزیلاسیون حساس هستند. آسیب رساندن به این پروتئین ها منجر به پوستی نرم ، چاق و چروک و افتادگی بیشتر می شود.

حداقل 30 دقیقه در روز به ورزش کنید!

زندگی شخصی و شغلی امروزه ما ، دسترسی به ورزشگاه را برای بسیاری از افراد دشوار می کند. ورزش اغلب نادیده گرفته می شود. انجام حداقل 30 دقیقه ورزش در روز مهم است. علاوه بر فواید قلبی عروقی ، ورزش با تولید هورمون هایی همراه است که حس رفاه را فراهم می کنند و به بهبود خواب کمک می کنند. ورزش با کاهش سطح چاقی همراه است و می تواند از تغییرات وزن که منجر به شل شدن پوست می شود جلوگیری کند.

راز جوان ماندن پوست چیست

استفاده زودهنگام از نوروتوکسین ها می تواند باعث کند شدن روند چین و چروک شود! 

نوروتوکسین هایی مانند بوتاکس ، بوتاکس دیسپورت و زئومین در کاهش چین و چروک ها تاثیر گذارند. با شیوع استفاده از صفحه از صفحات نمایش (کامیپوتر و …) ، میزان چروک شدن دور چشم و ابروها افزایش می یابد. جوانان زمان زیادی را صرف استفاده از این صفحات نمایش می کنند و این می تواند منجر به چین و چروک زودرس شود. استفاده از نوروتوکسین (سمی که بر روی سیستم عصبی تأثیر می گذارد) می تواند علائم اولیه چین و چروک در این مناطق را دفع کند.

Retin-A دیگر فقط برای آکنه مناسب نمی باشد!

Retin-A ، مشتق ویتامین A ، یکی از رایج ترین روش های درمانی ضد پیری برای پوست است. در ابتدا به عنوان درمانی برای آکنه ایجاد شد ، اما مشخص شد که دارای خاصیت چشمگیری در جوانسازی پوست است. با افزایش سن ، لایه اپیدرم پوست ما ضخیم تر و لایه پوستی نازک می شود. این منجر به ایجاد پوستی نازک و چین و چروک می شود و لکه های قهوه ای در پوست نشان می دهد. استفاده از Retin-A و با اثربخشی کمتر با رتینول های نرم تر ، تا حدودی باعث تغییر این روند می شود. لایه سطحی را لایه برداری می کند و از نظر زیبایی بهبود می یابد در حالی که لایه زیرین آن را تقویت می کند. و منجر به زیباتر شدن پوست می شود!

دریافت درمان های پوستی غیر تهاجمی می تواند به حفظ یکپارچگی پوست در طول زمان کمک کند!

روش هایی مانند سفت کردن RF پوست ، IPL ، لیزر ، میکرونیدلینگ و لایه برداری شیمیایی می تواند به سالم ماندن پوست و از بین بردن لک کمک کند. هر روش درمانی می تواند منجر به بهبود کلاژن در پوست و یا بهبود چهره شود. مراقبت از پوست با این روش ها می تواند علائم پیری صورت را رفع کند. 

به اندازه کافی بخوابید!

خواب برای در روند ترمیم تاثیرگذار است. امروزه کم خوابی شیوع پیدا کرده است. یک فرد بالغ به طور متوسط باید 7-8 ساعت در شب بدون وقفه بخوابد. کاهش خواب منجر به افزایش کورتیزول ، هورمون استرس می شود. کورتیزول زیاد منجر به احتباس چربی می شود. این می تواند منجر به آپنه خواب و بیماری های مرتبط با آن شود.
بهداشت مناسب خواب با بهبود خلق و خو ، هوشیاری بهتر در روز ، بهبود حافظه ، کاهش التهاب و کاهش روند روانی ذهنی مرتبط است. از خواب خود غافل نشوید. شب ها برای خواب از نور آبی استفاده کنید تا به شما کمک کند تا به خوبی بخوابید. 3 ساعت قبل از خواب از ورزش کردن یا مصرف مواد انرژی زا خودداری کنید. از نوشیدن الکل خودداری کنید زیرا در واقع این کار خواب شما را مختل می کند. 

انتخاب بهترین جراح پلاستیک و زیبایی

موارد ذکر شده به ما نشان می دهد که موارد زیادی وجود دارد که می توانیم خودمان آنها را انجام دهیم که می تواند باعث حفظ جوانی و زیبایی بدنی ما شود. زمانی وجود دارد که شما نیاز به جوانسازی با استفاده از روش های حرفه ای تر دارید ، در این زمان باید بهترین جراح پلاستیک و زیبایی را پیدا کنید.

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *