معرفی عرقیات خواب آور که معجزه می‌کنند! + معجون خواب آور

در صورتی که کم خوابی دارید، یا اینکه روز بدی را پشت سر گذاشته اید که می‌تواند موجب اختلال در خواب شما شود شما می‌توانید از عرقیات خواب آور استفاده کنید. تا خوابی راحت و آسوده داشته باشید این عرقیات با ایجاد احساس آرامش و کاهش استرس و اضطراب قادرند به شما خوابی راحت هدیه کنند. با مجله زیبا بمان همراه باشید و با انواع عرقیات خواب آور آشنا شوید.

عرقیات خواب آور

عرق سنبل الطیب

عرق سنبل الطیب دارای خواص آرام بخش بودن، تسکین‌دهنده اعصاب، کاهش استرس و اضطراب و افسردگی و خواب آور است. این عرق راهی طبیعی و بی خطر برای بهبود خواب شماست. استفاده از داروها می‌تواند دارای عوارض باشد مانند گیجی در صبح و خطرات دیگر برای سلامتی را به همراه داشته باشد.

طریقه مصرف: نحوه مصرف عرق سنبل الطیب به این صورت است که شما می‌توانید یک فنجان از عرق سنبل الطیب را در یک لیوان بریزید و 3 بار در روز میل بفرمایید. البته قبل از مصرف حتما ب پزشک مشورت کنید.

عرق طارونه

طارونه دارای طبیعتی گرم است. طارونه می‌تواند به عنوان یک آرامبخش و مسکن برای اعصاب عمل کند. عرق طارونه یک خواب آور قوی به حساب می‌آید، مخصوصا ترکیب آن با عرق بهار نارنج می‌تواند یک خواب آور بسیار قوی باشد.

نکته: در صورتی که فرد فشار خون دارد قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

طریقه مصرف: هنگام خواب می‌توانید یک لیوان یا نصف آن را مصرف کنید.

عرق بهار نارنج

عرق بهار نارنج گیاهی با طبیعت گرم، که مانند آرام بخش می‌تواند عمل کند. همچنین دردهای عصبی را کاهش داده و ضربان قلب را تنظیم می‌کند. بهار نارنج می‌تواند باعث آرامش سیستم اعصاب بدن شود. از دیگر خواص عرق بهار نارنج کاهش استرس و اضطراب، شادابی پوست، کاهش افسردگی و ضربان قلب می‌باشد.

نحوه مصرف: شما با نوشیدن عرق بهار نارنج 30 دقیقه یا یک ساعت قبل از خواب می‌توانید خوابی با آرامش را تجربه کنید. عرق بهار نارنج همراه با چاي و شربت نيز مصرف مي شود.

عرق بادرنجبویه

مصرف بادرنجبویه باعث رفع گرفتگی عضلات شده و به داشتن خواب راحت کمک می‌کند. مصرف بادرنجبویه را به همراه سنبل الطیب می‌تواند به عنوان یک خواب آور قوی عمل کند.

نحوه مصرف: شما می‌توانید یک فنجان از آن را در یک لیوان بریزید و میل کنید. از این عرق به دلیل خوش عطر و طعم بودن آن می‌توانید در شربت ها نیز استفاده کنید.

عرق اسطوخودوس

اگر بی خواب هستید می‌توانید از اسطوخودوس استفاده کنید. شما می‌توانید با ترکیب یک فنجان اسطوخودوس و سنبل الطیب را می‌توانید با آب مخلوط کنید و روزی 1 الی 2 لیوان از آن بنوشید.

نحوه مصرف: شما می‌توانید علاوه بر نوشیدن عرق اسطوخودوس می‌توانید عرق آن را در اتاق اسپری کنید، یا روش دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که کمی اسطوخودوس را با روغن نارگیل مخلوط کنید و به پشت گوش های خود بمالید.

عرق نعناع جز عرقیات خواب آور

عرق نعناع

عرق نعناع به آرامش عضلات کمک می‌کند. این گیاه، گیاهی آرامبخش است و برای بهبود خواب خود می‌توانید آن را میل کنید.

نحوه مصرف: نعناع در اشکال متفاوتی وجود دارد مانند روغن، چای، کپسول آن را مصرف کنید. چای نعناع را می‌توانید چند بار در روز بنوشید. کپسول نعناع را می‌توانید بین 1 یا 2 کپسول مصرف کنید.

عرق گل ساعتی

از عرق گل ساعتی نیز می‌توانید برای بهبود خواب کمک بگیرید. به خصوص در مواردی که تنش روزمره زیاد باشد می‌تواند از بی خوابی جلوگیری کند.

نحوه مصرف: می‌توانید 2 الی 3 فنجان در روز مصرف کنید که بهتر است یک فنجان قبل از خواب نوشیده شود.

عرق به ‌لیمو

از خواص شگفت انگیز به لیمو می‌توان به کاهش استرس اشاره کرد. این نوشیدنی می‌تواند به آرام شدن شما و بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.

نحوه مصرف: روزانه یک فنجان می‌توانید از عرق به لیمو میل کنید.

عرق رزماری

طبع عرق رزماری گرم و خشک است. این گیاه هورمون کورتیزول که موجب افسردگی، اضطراب و استرس می‌شود را در بدن کاهش می‌دهد.

طرز مصرف: 2 ساعت قبل از خواب یک فنجان از عرق رز ماری را نوش جان کنید.

معرفی چند عرقیات خواب آور دیگر

اگر مشکل افسردگی و ضعف در اعصاب خود دارید و دچار اختلالات خواب هستید و خواب خوبی ندارید که نتیجتا باعث بی حوصلگی شما شده است. شما می‌توانید از عرقیات شادونه، نسترن و گل گاو زبان را 2 ساعت قبل از خواب بنوشید.

در صورتی که طعم عرقیات را دوست ندارید می‌توانید عرق را با کمی عسل مخلوط کنید و میل کنید.

معجون خواب آور

شیررا درون یک ظرف بریزید و بر روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. شیر گرم شده را در لیوان بریزید سپس عسل و وانیل را به آن اضافه کنید. این معجون را می‌توانید قبل از خواب بنوشید.

شیر و عسل هر دو دارای خواصی هستند که برای درمان بی خوابی می‌توانید از آن استفاده کنید. عسل با دارا بودن مواد قندی می‌تواند سطح ترشح انسولین را کنترل کند، همچنین می‌تواند تریپتوفان را در مغز شما آزاد کند؛ که این ماده موجب تحریک سروتونین شده که خاصیت آرام بخشی دارد. سپس سروتونین به ملاتونین تبدیل شده که به خواب راحت کمک خواهد کرد.

نکته: در صورتی که با لاکتوز مشکل دارید از می‌توانید از شیر بدون لاکتوز یا شیر بادام، برنج یا سویا استفاده کنید.

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

  • نازنین

    سلام وقت بخیر
    ممنون از توضیحات خوبتون واقعا محصولات ارگانیک و گیاهی برای سلامتی بدن موثر هستند. عرق کاسنی یکی از عرقیاتی هستش که در کنار عرقیات گیاهی برای بدن بسیار مهمه و یه آرامش بخش طبیعیه که در رژیم غذاییم ازش استفاده می کنم. به شما هم توصیه می کنم حتما یکبار امتحانش کنید

    ۲۸ مهر ۱۳۹۹ پاسخ دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *