ماسک برای ترمیم و تقویت موهای دکلره شده و آسیب دیده

مو از سه لایه (مدولا، کورتکس و کوتیکول) تشکیل شده است رنگ و دکلره کردن موها می تواند موجب آسیب به کوتیکول مو شود و این آسیب باعث از بین رفتن زیبایی و درخشندگی موهای شما خواهد شد. بعد از دکلره و رنگ کردن موها ممکن است برخی از بانوان موهایشان دچار آسیب شود، آسیب هایی از قبیل سوختن موها، وز شدن، ریزش مو و غیره. این آسیب ها باعث نارضایتی بسیاری از بانوان می باشد. برای حل این مسئله راه حل هایی وجود دارد که یکی از این راه حل ها استفاده از ماسک برای موهای دکلره شده می باشد. 

لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو نیز می تواند به کوتیکول مو آسیب برساند. 

ترمیم موهای سوخته
ماسک برای موهای دکلره شده

درمان و ترمیم موهای دکلره 

تغذیه مناسب بهترین درمان برای موهای دکلره و آسیب دیده می باشد. مصرف پروتئین ها (مانند گوشت قرمز، تخم مرغ و غیره)، ویتامین A (هویج، کدو حلوایی و …)، چای سبز و غذاهای دریایی. 

ماسک برای موهای دکلره شده

در ادامه به معرفی انواع ماسک برای موهای دکلره شده میپردازیم.

ماسک عسل و سرکه سیب 

عسل را با 1/4 فنجان سرکه سیب به خوبی مخلوط کرده سپس مواد را به مدت 30 دقیقه بر روی سر خود ماساژ دهید. سپس موهای ود را با آب ولرم بشویید.

زیتون و تخم مرغ 

روغن زیتون و 1 الی 2 عدد تخم مرغ را با هم به خوبی مخلوط کنید. سپس بر روی موهای خود بگذارید و بعد از گذشت 30 دقیقه و ماساژ پوست سر می توانید موهای خود را با آب ولرم و شامپو بشویید. این ماسک برای موهای دکلره شده بسیار مفید است.

ماسک موز و روغن بادام

ابتدا موز را به خوبی له کرده و سپس روغن بادام را به آن اضافه کنید. بعد از اینکه به خوبی مخلوط کردید. آن را بر روی موهای خود بگذارید و به مدت 15 الی 20 دقیقه سر خود را با مواد ماساژ دهید. بعد از گذشت زمان شما می توانید موهای خود را با آب و شامپو بشویید. 

ماسک عسل، تخم مرغ، روغن زیتون

ابتدا عسل، یک عدد تخم مرغ و روغن زیتون را با هم به خوبی ترکیب کنید. بعد از خیس کردن موهای خود، ماسک را به خوبی بر روی سر خود بمالید. بعد از گذشت 30 دقیقه موهای خود را با آب ولرم و شامپو به خوبی بشویید. 

ماسک ماست برای موهای دکلره شده

ماسک ماست

ابتدا موهای خود را با آب به خوبی شستشو دهید. سپس ماست را به تنهایی به موهای خود بمالید. بعد از گذشت 30 دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید.

ماسک ماالشعیر و روغن نارگیل

نصف فنجان ماالشعیر، نصف فنجان روغن نارگیل را با هم به خوبی مخلوط کرده و بر روی موهای خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. سپس موهای خود را با آب ولرم بشویید. مالشعیر حاوی قند مالتوزی و ساکاروزی که می تواند به سفت کردن و استحکام موها کمک می کند. همچنین پروتئین های موجود در مالت و رازک دارای پوشش عالی و خواص تغذیه ای مو هستند. 

ماسک روغن آرگان یا روغن زیتون

می توانید یکی از روغن های(روغن آرگان یا روغن زیتون) را بر روی موهای خود بمالید و سر خود را به خوبی با آن ماساژ دهید. بعد از گذشت 1 ساعت می توانید به موهای خود شامپو بزنید و سر خود را بشویید. 

ماسک عسل و روغن نارگیل 

عسل و روغن نارگیل را هر کدام به اندازه 1/4 فنجان با هم ترکیب کنید. موهای خود را به خوبی با مواد به دست آمده ترکیب کنید. سپس اجازه دهید 1 ساعت این مخلوط بر روی موهایتان بماند. روغن نارگیل و عسل هر دو مرطوب کننده طبیعی و دارای خاصیت ضد باکتری می باشند.

ماسک ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل

ژل آلوئه ورا و روغن نارگیل را با هم به خوبی مخلوط کرده سپس سر خود را با مواد ماساژ دهید. اجازه دهید مواد 1 ساعت بر روی سرتان بماند و سپس آن را با آب ولرم و شامپو بشویید. روغن نارگیل و آلوئه ورا برای ترمیم مو و رطوبت رسانی مفید است. 

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *