انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ : مزایا و معایب

پروتئین سفیده تخم مرغ به حفظ حالت ارتجاعی پوست کمک می کند. تخم مرغ سرشار از انواع پروتئین است که می تواند به از بین بردن چین و چروک کمک کند. سفیده تخم مرغ همچنین سرشار از کلاژن و ویتامین A است که می تواند به درمان جای جوش، زخم و سوختگی کمک کند. سفیده تخم مرغ می تواند به درمان مواردی مانند آکنه روزاسه، منافذ بزرگ پوست، آکنه و جوش ها کمک کند. در این بخش از مجله “زیبا بمان”درباره مزایا و خطرات سفیده تخم مرغ صحبت خواهیم کرد و انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ را معرفی می کنیم.

ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

فواید سفیده تخم مرغ 

سفیده تخم مرغ شفاف و ژله ای مانند است که به علت داشتن پروتئین نقش بسیار موثری در هیدراته کردن پوست دارد. پروتئین ها به علت خاصیت رقیق کنندگی و به علت ساختار شیمیایی که دارند امکان جذب آب را فراهم می آورد. این پروتئین ها که بر روی سطح پوست وجود دارند به جذب مولکول های آب که در نزدیکی سطح پوست قرار دارند کمک می کنند. سطح بالای پوست آب را جذب و آبرسانی می کند.
همچنین سفیده تخم مرغ سرشار از لیزوزیم می باشد که یک ترکیب ضد باکتری است. این آنزیمی است که با مختل کردن دیواره های سلولی باکتری ها را از بین میبرد. ماسک صورت سفیده تخم مرغ باکتری های ایجاد شده آکنه را از بین میبرد و برای پوست های مستعد آکنه بسیار مفید است. 
بهبود زخم ها از دیگر مزایای سفیده تخم مرغ است. پس علاوه بر اینکه می تواند باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین میبرد بلکه به بهبود جای جوش ها نیز کمک می کند. 
سفیده تخم مرغ دارای سلنیوم میباشد که بخش مهمی از دفاع آنتی اکسیدانی بدن بالاخص پوست می باشد، که با رادیکال های آزاد پوست و اشعه ماورا بنفش را از بین میبرد. 
همچنین سفیده تخم مرغ علائمی مانند چین و چروک و خاصیت ارتجاعی پوست را بازیابی میکند. 

انواع ماسک صورت با سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ 

می توانید به تنهایی از سفیده تخم مرغ بر روی صورت خود استفاده کنید. در این نوع از ماسک می توانید سفیده و زرده را ابتدا از هم جدا کنید و سپس تخم مرغ ها را تا زمانی هم بزنید تا بافت ژله ایش از بین برود. سپس می توانید آن را بر روی صورت و گردن خود بمالید. البته بهتر است که از مالیدن سفیده تخم مرغ به اطراف لب و چشم خود خودداری کنید. ماسک را در حدود 10 الی 15 دقیقه اجازه دهید که بر روی پوستتان بماند و سپس ماسک را با آب گرم بشویید. 

ماسک سفیده تخم مرغ ، لیمو و عسل

این ماسک برای از بین بردن آکنه و جوش های سرسیاه مناسب است. زیرا دارای خاصیت ضد باکتری و ضد زخم می باشد. شما می توانید 1 عدد سفیده تخم مرغ را به همراه 1 قاشق چای خوری آبلیمو و 1/2 قاشق چایخوری عسل را با هم به خوبی ترکیب کنید. سپس صورت خود را ابتدا با آب گرم بشویید یا با پاک کننده های بدون الکل می توانید صورت خود را بشویید. ماسک را بر روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 10 الی 15 دقیقه می توانید صورت خود را با آب ولرم بشویید و خشک کنید. این ماسک صورت سفیده تخم‌مرغ سفت کننده پوست مناسب پوست های چرب است و همزمان می تواند به عنوان روشن کننده پوست نیز عمل ‌کند.

ماسک سفیده تخم مرغ، زردچوبه و آب پرتقال

برای روشن سازی پوست 1 عدد سفیده تخم مرغ، ۱ قاشق چایخوری زردچوبه و آب پرتقال را با هم به خوبی ترکیب کنید. خمیر به دست آمده را بر روی صورت و گردن خود بزنید و به صورت دایره ای ماساژ دهید. بعد از گذشت 10 الی 15 دقیقه می توانید صورت و گردن خود را بشویید. این ماسک می تواند لکه ها و تغییر رنگ پوست ناشی از آکنه را برطرف کند و پوست شما را یکنواخت سازد. بعد از خشک شدن ماسک آن را به آرامی پاک کنید و صورت خود را با آب گرم بشویید. 

ماسک سفیده تخم مرغ ، آبلیمو و روغن نارگیل 

این ماسک برای پوست خشک مناسب است. 1 عدد سفیده تخم‌مرغ، 1 قاشق غذاخوری آبلیمو تازه، 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با هم به خوبی ترکیب کنید. قبل از استفاده از ماسک باید صورت خود را تمیز کنید، و سپس ماسک سفیده تخم مرغ را به صورت و گردن خود بمالید و بعد از گذشت 15 دقیقه صورت خود را بشویید. می توانید از این ماسک هفته ای 2 الی 3 بار استفاده کنید تا رطوبت پوست تنظیم شود و پوست شما سفت شود. سفیده تخم مرغ به علت داشتن پروتئین آلبومین می تواند به کاهش منافذ پوستی کمک کند و موجب از بین رفتن جوش های سرسیاه شود. روغن نارگیل دارای مواد مغذی برای پوست است که باعث آبرسانی به پوست های خشک، جوانسازی و لطافت پوست می شود. 

ماسک سفیده تخم مرغ و نشاسته ذرت 

نشاسته ذرت می تواند به جذب آلودگی ها و چربی های داخل منافذ پوست کمک کند تا بعد از مصرف ماسک پوستی تمیز داشته باشید. 1 عدد سفیده تخم‌مرغ ، 2 قاشق چایخوری نشاسته ذرت را به هم بخوبی ترکیب کنید. بعد از تمیز کردن پوست می توانید آن را بر روی پوست خود بمالید و بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید. این ماسک موجب لطافت و نرمی و یکدستی پوست شده و می توانید هفته ای 2 الی 3 بار از آن استفاده کنید. 

نکته : اگر به ترکیب سفیده تخم‌مرغ و نشاسته ذرت ، شکر اضافه کنید. این ماسک می تواند بعد از خشک شدن بر روی پوست به حالت لایه بردار عمل ‌کند. که این ماسک می تواند پرزها و موهای زائد صورت را حذف کند و با آن آلودگی های منافذ را کاملا از پوست خارج کنید.

ماسک صورت با سفیده تخم مرغ و آبلیمو

ماسک سفیده تخم مرغ ، روغن کرچک و ژل آلوئه ورا

1 عدد سفیده تخم‌مرغ ، 1 قاشق چایخوری روغن کرچک ، 1 قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را با هم به خوبی ترکیب کنید و سپس آن را بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید. بعد از گذشت 15 الی 20 دقیقه ماسک را از روی صورت خود با آب گرم بشویید. سفیده تخم مرغ به علت داشتن ترکیبات کلاژنی که دارد می تواند موجب افزایش الاستیسیتع پوست شود که این امر می تواند موجب کاهش چروک های پوستی و خطوط پنجه کلاغی در فرد شود. روغن کرچک نیز به از بین بردن چروک ها و داشتن پوستی لطیف کمک خواهد کرد. ژل آلوئه ورا پوست شما را در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. حداقل ۴ تا ۶ هفته و هفته ای ۳ بار می توانید از ماسک استفاده بفرمایید.

عوارض ماسک سفیده تخم مرغ 

در صورتی که به سفیده تخم مرغ حساسیت دارید، استفاده آن بر روی پوست نیز باعث ایجاد واکنش آلرژیک خواهد شد. در صورت حساسیت نباید آن را بر روی صورت خود بمالید. 
عفونت سالمونلا ممکن است رخ دهد. گاهی، باکتری سالمونلا امکان دارد در تخم مرغ خام وجود داشته باشد. تخم مرغ آلوده می تواند علائمی مانند ناراحتی شدید در دستگاه گوارش برای 10 روز ایجاد کند. بهتر است از تخم مرغ های ارگانیک استفاده کنید زیرا می تواند احتمال عفونت باکتریایی را تا حد زیادی کاهش دهد. 
ماسک سفیده تخم مرغ ممکن است موجب سوزش در پوست و قرمزی آن شود. 
همچنین ممکن است موجب تشدید وضعیت پوستی در فرد شود. 
در صورتی که بعد از استفاده از ماسک دچار سوزش و خارش شدید، سریعا آن را بشویید و بعد از شستن آن را مرطوب کنید. 
بهتر است قبل از استفاده از ماسک ان را بر روی پوست دست خود امتحان کنید تا در صورت بروز حساسیت از آن استفاده نکنید. 
برای تاثیر بهتر و بیشتر ماسک قبل از مصرف صورت را به طور کامل بافیس براش تمیز کنید.

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *