شربت موهیتو خانگی در فصول گرم به همراه خواص آن

روز های گرم سال که از راه می رسد قطعا یکی از راه های پذیرایی و رفع عطش شربت ها هستند و افراد به دنبال بهترین شربت ها هستند. یکی از شربت های خنک و فوق العاده برای رفع عطش در طول فصل های گرم سال به ویژه در تابستان ، شربت موهیتو است.این شربت در میان افراد زیادی طرفدار دارد.شربت موهیتو انواع مختلفی دارد که اگر به دنبال طرز تهیه آن ها هستید در ادامه این بخش از مجله زیبا بمان با ما همراه باشید.

خواص موهیتو

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا موهیتو برای بدن مفید است اگر آره چه خواصی دارد در ادامه به مهمترین خواص موهیتو اشاره شده است که خوب است قبل تهیه این شربت آن ها را بدانیم.

رفع گرمازدگی: یکی از مهم ترین کاربرد های موهیتو رفع گرمازدگی است.گرمازدگی مشکلی رایج است که افراد زیادی در روز های گرم سال با آن مواجه می شوند و بسیار آزاردهنده است در نتیجه باید بدانند که در طول آن زمان چه کاری برای رفع این مشکل باید انجام دهند و از همه مهم تر چه چیزی بخورند که اصلی ترین راه آن شربت های خنک کننده است و موهیتو پیشنهادی عالیست.

تقویت دستگاه گوارشی:یکی از مسئله های مهم امروزی بیماری های گوارشی است که موهیتو با خاصیت ضد التهابی که دارد در جلوگیری وکاهش آن ها نقش زیادی داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است.شربت موهیتو حرکات سندروم روده تحریک پذیر را افزایش می دهد و در نتیجه ی آن روده و دستگاه گوارشی در برابر یبوست حفظ خواهند شد.روش های تاثیر گذارتر و دیگری برای حفظ سلامت دستگاه گوارشی و جلوگیری از یبوست وجود دارد که در کنار آن ها نوشیدن موهیتو هم می تواند به شما کمک کند.

شربت موهیتو
Mojito cocktail and ingredients, rustic wood background, copy space

موهیتو سرشار از آنتی اکسیدان:در مورد خواص آنتی اکسیدان ها چه می دانید؟آیا می دانستید که موهیتو و آنتی اکسیدان های درون آن به شما در کاهش خطر سرطان و مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند علاوه بر آن موهیتو دارای ویتامین c است که در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها موثر است.

تقویت سیستم ایمنی با موهیتو: همانطور که ذکر شد موهیتو منبع ویتامین c است و این مسئله به خودی خود در جلوگیری از بسیاری از بیماری ها کمک می کند علاوه بر آن آنتی اکسیدان ها مانع بیماری های بسیاری خواهند شد.

سلامت پوست: گاهی برای سلامت پوست نوشیدن آب پیشنهاد می شود و شما تصور کنید در کنار این آب از آبلیمو و لیمو که در بسیاری از ماسک های سلامت پوست استفاده می شود را بنوشید. وجود نعنا در این نوشیدنی را نیز نباید فراموش کرد پس شما با مصرف این ترکیب عالی از بسیاری مشکلات مانند آکنه ، اگزما و آسیب های حاصل رادیکال های آزاد جلوگیری می کنید.

طرز تهیه موهیتو 1

شما برای ساخت این شربت به یک دوم لیوان شکر و یک دوم لیوان آب نیاز دارید تعدادی برگ نعنا (ترجیها سه عدد) تهیه کنید.آب سه عدد لیموی ترش را بگیرید و مقداری آب گاز دار و یخ به اندازه نیازتان به موادتان بی افزایید.

در مرحله اول آب و شکر را با هم مخلوط و روی حرارت قرار دهید و بگذارید دانه های شکر به طور کامل درون آب حل شوند پس از آن باید آن را کنار بگذارید تا خنک و غلیظ شود. سه عدد لیمو ترش تازه و بزرگ را تهیه و آب آن را بگیرید و داخل میکسر بریزید برگ های نعنا را اضافه کرده و شربت که خنک شده را نیز بیفزایید دستگاه را روشن کرده و بگذارید مواد به طور کامل و خوب مخلوط شوند. در اخر می توانید آب گازدار را به شربت اضافه کرده و یخ را درون آن بریزید به این نوع موهیتو، موهیتوی لایت می گویند و می توانید یک ساعت قبل از پذیرایی آن را تهیه و در یخچال بگذارید.

طرز تهیه شربت موهیتو

طرز تهیه موهیتو2

2 عدد لیمو ترش را پوست بکنید و به همراه 4 لیمو ترش دیگر که می شویید و قاچ می کنید تهیه کنید توجه داشته باشید هسته های لیمو را جدا کنید زیرا جدا کردن هسته از تلخ شدن موهیتو جلوگیری می کند. لیمو هایی که پوستشان را کنده اید و لیمو های قاچ شده با پوست را داخل مخلوط کن بریزید و نعنا را اضافه کنید.شما در این مرحله علاوه بر نعنا عسل را هم اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید بگذارید مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.اسپرایت و یخ را به ترکیب اضافه کنید و به همین راحتی موهیتوی شما آماده می شود. این موهیتو نسبت به موهیتوی قبلی طعم قوی ای دارد و باید بلافاصله آن را خورد زیرا وجود لیمو ها داخل آن سبب تلخ شدن موهیتو می شود.

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *