تونر مو چیست و چه کاربردی دارد ؟ انتخاب تونر

تونر مو برای افرادی مورد استفاده می باشد که تناژ زرد یا نارنجی آنها بر روی موهای دکلره را از بین ببرند. وقتی که تونر را به موهای دکلره می زنید کمی رنگ آن را متمایل به خاکستری، دودی و پلاتینی کرده و در نتیجه آن رنگ موهای شما طبیعی تر به نظر خواهد رسید. همچنین تونر مو می تواند به سالم و شفاف نگهداشتن مو نیز کمک کند. در اصل تونر برای متعادل کردن تناژ مو به کار می رود، به غیر از تونر شما می توانید از محصولات دیگری مانند رنگ مو یا شامپوهای بنفش نیز استفاده کنید. شاید دیده باشید افرادی را که موهای زرد رنگ دارند، در اصل قرار بوده که رنگ موهای آنها بلوند باشد که بیشتر زرد به چشم می خورد. این امر به این دلیل است که احتمالا در از تونر استفاده نکرده اند. عموما رنگ تونر آبی یا بنفش می باشد و برای موهای سفید برای تغییر رنگ به خاکستری و … مورد استفاده قرار می گیرد و رنگ طبیعی را بع موها انتقال می دهد.

تونر مو
تونر مو

تونر مو چیست ؟

تونر مو زیر تناژ رنگ مو را تغییر می دهد ولی در سایه انداختن بر  روی مو تاثیری ندارد، به همین علت است که آن را بر روی مو دکلره یا بلوند می زنند که باعث تیرگی مو شده و می تواند سایه مو بلوند را زیبا و جذاب کند. تونر را می توانید برای کل مو یا بخشی از موهایتان استفاده کنید. استفاده از تونر در بخشی از موها می تواند رنگ آن را کمی تغییر دهد و هایلایت ایجاد کند. به غیر از موارد گفته شده می توانید آن را به قسمت های هایلایت شده یا ریشه های مو بزنید تا طبیعی به نظر برسد. هر چه بیشتر موهای خود را بشویید تعداد بیشتری برای استفاده از تونر پیدا خواهید کرد. 

فواید استفاده از تونر مو

کاربرد تونر این است که موها را نرم تر و لطیف نشان دهد و رنگ موها طبیعی و یکسان شود. 

  • تونر باعث صاف شدن مو میشود و از وز شدن مو جلوگیری می کند. 
  • تونر مو موجب درخشندگی مو می شود.
  • تونر موجب طراوت و شادابی مو می شود.  
  • تونر موجب نرمی و لطافت مو می شود. 
  • تونر برای کاهش موخوره و طبیعی نشان دادن موها مفید است. 

انواع تونرهای مو

تونرهای آمونیاک، تونر هایی برای رنگ و یا تونرهایی به صورت شامپو بنفش رنگ از انواع تونرهای مو هستند.

شامپوهایی به رنگ بنفش

یکی از تونرهایی که موجب می شود تناژ خاکستری رنگ مو حفظ شود و با شست و شوی بیش از حد مشکل ایجادنکند، استفاده از شامپو بنفش است. هنگامی که از شامپو بنفش رنگ استفاده می کنید باید برای مدت 5 الی 10 دقیقه آن را بر روی موهای خود قرار دهید و سپس بشویید. از این شامپو 3 روز در هفته می توانید استفاده کنید که بلافاصله بعد از دکلره کردن مورد استفاده قرار می گیرد و آسیب کمتری به موها وارد خواهد کرد. این تونر از تونر موی آمونیاک دار بهتر می باشد. 

تونر رنگ مو بنفش

افراد برای برطرف کردن زرد یا نارنجی بودن تناژ موهایشان از رنگ بنفش استفاده می کنند، رنگ بنفش موجب خنثی شدن رنگ زرد شده و برای از بین بردن تناژهای زرد و نارنجی استفاده می شود. مقدار کمی از رنگ بنفش را با نرم کننده سفید ترکیب و به مو های خود آغشته کنید، بعد از 15 الی 30 دقیقه آن را شستشو دهید. این کار موجب می شود که زردی موهای شما از بین برود.

تونر آمونیاک دار

تونر آمونیاک دار ، برای موهایی مورد استفاده قرار می گیرد که دارای رنگ بلوند هستند. در صورتی که از دکلره برای رنگ کرده موهای خود استفاده کردید، باید اجازه دهید چند روز بگذرد، زیرا دکلره پایه مو را ضعیف می کند و استفاده از تونر نیز می تواند شکننده کردن مو را افزایش داده و موجب ریزش مو نیز شود. اگر خودتان از تونر آمونیاک دار استفاده می کنید حتما به دستور روی بسته توجه کنید و مطابق آن عمل کنید. عموما این تونرها با اکسیدان 20 درصد ترکیب می شود.

نحوه استفاده از تونر مو

زمانی که حمام می کنید، موهای خود را به طور کامل بشویید. بعد از خشک شدن موهایتان می توانید از تونر استفاده کنید. تونر را باید به قسمت هایی بزنید که موهایتان نیاز به اصلاح بیشتری دارد. استفاده از آن در بخش مرکزی ساقه ها یعنی یسن ریشه و نوک مو پیشنهاد می شود.
در صورتی که اولین بار است از تونر برای موهایتان استفاده می کنید مقداری از آن را روی ساقه های موی خود تست کنید. برای 5 الی 20 دقیقه آن را بر روی سر خود نگه دارید. اگر فکر می کنید رنگ موهایتان بهبود یافته است آن را آبکشی کنید. 

تونر مو چه کاری انجام می دهد ؟

استفاده از تونر مو چند بار مجاز است؟

میزان استفاده شما از تونر مو به عادات شستشوی موهایتان وابسته است، شما می توانید برای 2 الی 8 هسته از محصولات تونر مو استفاده کنید تا رنگ موهایتان ثابت شود و درخشندگی آن پایدار شود.در صورتی که موهای خود را کم شستشو می دهید دیگر مجبور به استفاده مداوم از تونر نخواهید بود و در این شرایط موهایتان کمتر خشکی می شود. بعد از استفاده از تونر نیز بهتر این است که از نرم کننده یا ماسک مو برای نرم شدن و آبرسانی موهای خود استفاده کنید.

نکات مهم برای استفاده از تونر مو

  • بعد از استفاده از تونر حتما از نرم کننده یا ماسک مو استفاده کنید. 
  • بهترین ماسک برای موهای دکلره شده روغن زیتون می باشد. روغن زیتون را می توانید با دست بر روی پوست سر و موهای خود به آرامی ماساژ دهید.  این کار موجب رطوبت رسانی موی سر و فعال سازی فولیکول های مو می شود و در نتیجه به رشد مو نیز کمک می کند. اجازه دهید برای مدت 30 دقیقه روغن زیتون بر روی سر شما باقی بماند. از روغن نارگیل نیز می توانید استفاده کنید.

برای افزایش اثربخشی تونر چه باید کرد ؟

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب : علاوه بر محافظت پوستتان در برابر نور خورشید باید از موهایتان نیز در برابر نور خورشید محافظت کنید. نور خورشید قادر است رنگدانه های موهای شما را از بین ببرد. زمان قرار گرفتن موهایتان را در برابر نور خورشید کاهش دهید یا می توانید از کلاه آفتابی یا روسری استفاده کنید.

استفاده منظم از تونر مو: استفاده منظم از تونر می تواند اثربخشی آن را افزایش دهد.

چه زمانی برای موهای بلوند از تونر استفاده کنیم ؟

زمانی برای موهای بلوند از تونر استفاده کنید که رنگ آن زرد شده باشد.

آیا تونر برای مو ضرر دارد ؟

خیر. دقیقا برعکس تونر موجب تقویت موهای شما نیز می شود و تناژ آن را خنثی می کند. البته استفاده بیش از حد از آن توصیه نمی شود، زیرا می تواند به ساقه موی شما آسیب برساند.

تونر می تواند چه مدتی روی موها باقی بماند؟

مدت زمان اثربخشی تونر مو به جنس مو بستگی دارد. تونرهایی که برای استفاده خانگی خستند مدت زمان کمتری دوام می آورند. تونرهای موجود در سالن های آرایشی اثربخشی طولانی تری دارند.

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *