آیا قهوه باعث افزایش فشار خون می شود؟

تحقیقات در مورد تاثیرات قهوه بر فشار خون متناقض است. با این حال ، به نظر می رسد که زمانی که یک فرد قهوه می نوشد می تواند بر فشار خون تأثیر بگذارد. در این مقاله از مجله زیبا بمان ، ما در مورد چگونگی تأثیر قهوه بر فشار خون و آنچه شواهد می گوید صحبت می کنیم. ما همچنین در مورد اینکه چه زمانی به پزشک مراجعه می کنیم و برخی از گزینه های جایگزین برای قهوه را پیشنهاد می کنیم ، بحث می کنیم.

چگونه قهوه باعث افزایش فشار خون می شود؟

کافئین یک مهارکننده عروق است به این معنی که اندازه عروق خونی را کاهش می دهد و می تواند فشار خون را بالا ببرد. کافئین با تعامل با گیرنده های مختلف مغز اثرات خود را اعمال می کند. کارشناسان معتقدند که ترکیبات دیگر موجود در قهوه ، مانند آنتی اکسیدان ها ، اثر محافظتی روی رگ های خونی دارند. فواید و خطرات نوشیدن قهوه تا حدودی بحث برانگیز است ، زیرا تحقیقات انجام شده تاکنون بی نتیجه است.

بیشتر بخوانید : حساسیت به کافئین

اثرات طولانی مدت نوشیدن قهوه

براساس بررسی سال 2017 ، افزایش مصرف قهوه با کاهش اندک فشار خون همراه است. همین بررسی نشان می دهد که ترکیبات مفید موجود در قهوه ، مانند فنل ها ، می توانند اثر محافظتی داشته باشند. محققان همچنین خاطرنشان كردند كه تنوع ژنتیکی در افراد می تواند بر نحوه متابولیزه كردن كافئین تأثیر بگذارد. 

تاثیر فهوه بر فشار خون

آیا افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از مصرف قهوه خودداری کنند؟

یک بررسی در سال 2017 به این نتیجه رسید که افراد مبتلا به فشار خون بالا هنگام نوشیدن قهوه باید احتیاط کنند اما نیازی به جلوگیری از آن نیست. این بررسی نشان می دهد که اگرچه گزارش های قدیمی تری از ارتباط بین نوشیدن قهوه و فشار خون بالا وجود دارد ، اما تحقیقات جدید نشان می دهد که 3-4 فنجان در روز اثر خنثی یا مفیدی دارد.

یک مطالعه در سال 2016 بر روی 40 نوشیدنی قهوه نشان داد که انواع قهوه باعث افزایش فشار خون می شوند اما این میزان در محدوده سالم باقی می ماند و افزایش ان معمولا خطری را به دنبال ندارد. افزایش فشار خون 3 ساعت بعد از مصرف موقت است.  برخی تحقیقات نشان می دهد که مقدار قهوه ای که فرد می نوشد تأثیر آن بر فشار خون را تعیین می کند.

یک مطالعه 2015 نشان داد افزایش فشار خون فقط در افرادی که به طور مکرر قهوه مصرف نمی کنند اتفاق می افتد. یک بررسی دیگر نشان داد که مصرف عادی قهوه بیش از 3 فنجان در روز باعث افزایش خطر فشار خون نمی شود. با این حال ، خطر کمی برای مصرف 1 الی 3 فنجان  قهوه در روز وجود دارد.

آیا قهوه باعث افزایش فشار خون می شود؟

از آنجا که قهوه به غیر از کافئین دارای ترکیبات مختلفی است ، سایر ترکیبات می توانند مسئول تأثیر آن بر فشار خون باشند. با این حال ، فرد می تواند سعی کند قهوه بدون کافئین را مصرف کند تا ببیند فشار خون آنها کاهش می یابد یا خیر.

در برخی افراد نوشیدن قهوه باعث بی خوابی ، اضطراب یا لرزش می شود. برخی دیگر ممکن است متوجه رفلاکس معده و سوزش قلب شوند. هرکسی که به دلیل قهوه این علائم را تجربه می کند ، باید از نوشیدن آن خودداری کند.

به گفته محققان ، افراد در صورت قطع ناگهانی قهوه  ممکن است علائم ترک مانند سردرد و تغییر خلق و خوی را تجربه کنند. بنابراین اگر می خواهند مصرف خود را کاهش دهند ، باید به تدریج تعداد لیوان های مصرفی را کاهش دهند.

برخی پزشکان توصیه می کنند افرادی که دارای فیبریلاسیون دهلیزی یا سایر شرایط مربوط به ضربان قلب نامنظم هستند ، از قهوه خودداری کنند. به نظر می رسد ، مصرف منظم تا 300 میلی گرم کافئین در روز بی خطر است.

گزینه های دیگر برای جایگزینی قهوه

برخی از انواع قهوه حاوی کافئین است ، در حالی که برخی دیگر به طور طبیعی فاقد کافئین هستند. افراد می توانند امتحان کنند:

  • قهوه کاسنی
  • قهوه ریشه قاصدک
  • چای رویبوس
  • آبجو

کسانی که بعد از مصرف قهوه متوجه افزایش فشار خون می شوند ، ابتدا مصرف آن را متوقف کرده و باید به پزشک مراجعه کنند. تحقیقات نشان می دهد افراد مبتلا به فشار خون بالا تا زمانی که محتاط باشند می توانند قهوه بنوشند.

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

  • مریم

    منم قهوه میخورم فشارم بالا میره متاسفانه

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۹ پاسخ دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *