چگونه به پشت بخوابیم؟ تمرین به پشت خوابیدن

خواببدن به پشت

وضعیت خواب به شدت با کیفیت خواب ارتباط دارد ، اما آنچه برای یک فرد مفید است لزوما برای شخص دیگر مفید نخواهد بود. خوابیدن به پشت – یعنی خوابیدن به روی کمر – ممکن است برای برخی افراد مفید باشد.

در این مقاله ، مزایای احتمالی خوابیدن به پشت را بررسی کرده و مشخص می شود که چه شرایطی برای فرد مناسب نیست. همچنین نکاتی در مورد بهداشت خوب خواب ارائه خواهد شد. با این مثاله از مجله زیبا بمان همراه ما باشید.

فواید خوابیدن به پشت

افرادی که به پشت می خوابند این کار را در حالی انجام می دهند که دست ها و پاها به حالت پهلو به طرفین کشیده شده باشد. دیگران ممکن است در حالی که بازوها در پهلو هستند بخوابند. مزایای خوابیدن به پشت در افراد مختلف متفاوت است اما این فواید می تواند شامل موارد زیر باشد:

کاهش درد گردن یا کمر

خوابیدن به پشت تمام ستون فقرات از جمله گردن را در وضعیت خنثی قرار می دهد. این وضعیت از فشرده سازی و پیچ خوردگی جلوگیری می کند ، که می تواند منجر به کمردرد یا گردن درد شود.

پرهیز از سردرد

تنظیم نادرست گردن در هنگام خواب می تواند باعث سردرد شود. سردردهای سرویکوژنیک یکی از این موارد است. افرادی که این سردردها را دارند غالباً شب با درد بیدار می شوند که از پشت آنها به پشت سر و پیشانی گسترش می یابد.

احتمالاً از چین و چروک جلوگیری می کند

مطالعات نشان داده است که فشار دادن صورت به بالش در هنگام خواب می تواند پوست را فشرده کند. با گذشت زمان ، این امر ممکن است با ایجاد چین و چروک در خواب به علائم قابل مشاهده پیری کمک کند.این چیم و چروک در افرادی که روی شکم یا پهلو می خوابند بیشتر مشاهده می شود. خوابیدن به پشت می تواند از وارد شدن فشار به صورت توسط بالش در طول شب جلوگیری کند.

برخی دیگر از راه های که به کاهش چین و چروک ها کمک می کند عبارتند از:

  • ترک سیگار ، در صورت مصرف آن
  • جلوگیری از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم
  • مرطوب کردن روزانه پوست

نحوه خوابیدن به پشت

موقعیتی که فرد می خوابد معمولاً در اوایل زندگی تعیین می شود و تغییر آن همیشه آسان نیست. همچنین لازم به یادآوری است که افراد معمولاً در همان موقعیتی که در آن خوابیده اند ثابت نمی مانند. افراد بزرگسال معمولاً در یک شب که 8 ساعت می خوابند، موقعیت خود را بین 11 تا 45 بار تغییر می دهند.

علاوه بر این ، خوابیدن به پشت برای همه مناسب نیست. در حالی که برخی از افراد می گویند این کار می تواند به تسکین درد کمک کند ، هستند افرادی که معتقدند این نوع خوابیدن باعث بدتر شدن احساس آنها می شود. به همین دلیل نمی توان گفت که این نوع خوابیدن برای همه مناسب باشد.

اگر شخصی بخواهد خود را به پشت خوابیدن عادت دهد ، می تواند این کارها را انجام دهد:

  • استفاده از یک بالش کوچک گرد در زیر گردن و یک بالش صاف زیر سر
  • قرار دادن یک بالش زیر زانوها
  • استفاده از بالش زیر کمر
  • اطمینان از داشتن تشک مناسب

هر کدام از این روش ها را که انتخاب کنید ، باید درک کنید که ایجاد عادت های جدید ممکن است مدتی طول بکشد.

خوابیدن به پشت

نکات مهم دیگر

افرادی که می خواهند خواب بهتری داشته باشند باید با رعایت بهداشت خواب شروع  به ایجاد تغییرات کنند. طبق آکادمی پزشکی خواب آمریکا ، رعایت بهداشت خواب به مجموعه ای از عادات گفته می شود که به فرد کمک می کند تا بخوابد. عادت های زیر به ارتقا بهداشت خوب خواب کمک می کند:

  • رفتن به رختخواب و بیدار شدن در یک ساعت مشخص ، حتی آخر هفته ها
  • آنقدر زود بخوابید که حداقل 7 ساعت خواب داشته باشید
  • خوابیدن فقط هنگام خواب آلودگی
  • اگر بعد از 20 دقیقه قادر به خوابیدن نیستید از رختخواب بلند شوید و کمی قدم بزنید
  • تنظیم یک برنامه شبانه آرام، مانند حمام گرم یا مطالعه قبل از خواب
  • استفاده از تخت فقط برای خواب و رابطه جنسی
  • اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب ساکت ، آرام و در دمای خنک و راحت است
  • خاموش کردن تمام دستگاه های الکترونیکی حداقل 30 دقیقه قبل از خواب
  • ورزش روزانه
  • اجتناب از مصرف کافئین در اواخر بعد از ظهر و اوایل شب
  • اجتناب از الکل قبل از خواب

چه موقع نباید به پشت بخوابید

خوابیدن به پشت برای همه مناسب نیست.افراد مبتلا به آپنه انسدادی خواب (OSA) باید از خوابیدن در حالت خوابیده خودداری کنند. OSA نوعی اختلال خواب است که طی آن تمام یا بخشی از مجاری تنفسی فرد هنگام خوابیدن مسدود می شود و این باعث می شود نفس نکشند و بیدار شوند.

خوابیدن به پشت می تواند آپنه را بدتر کند. افراد مبتلا معمولاً بهتر است به پهلو یا شکم بخوابند. خوابیدن به پشت همچنین می تواند افراد را در معرض خرخر قرار دهد و باعث کمردرد شود.

متخصصان به افراد باردار در سه ماهه سوم بارداری توصیه می کنند از خوابیدن به پشت خودداری کنند زیرا این امر می تواند میزان جریان خون به جنین را کاهش دهد. معمولاً خوابیدن به پهلو برای فرد راحت تر است.

خلاصه

موقعیت خواب ارتباط نزدیکی با کیفیت خواب دارد ، اما بهترین وضعیت برای همه متفاوت است. خوابیدن به پشت می تواند برای ستون فقرات مفید باشد زیرا بدن را در وضعیت خنثی نگه می دارد. همچنین می تواند به فرد کمک کند از سردردهای شبانه و چین و چروک های حین خواب جلوگیری کند.
با این حال ، در برخی از افراد ، این نوع خوابیدن می تواند مشکلات را بدتر کند. افراد مبتلا به آپنه خواب و افراد باردار در سه ماهه سوم بارداری اگر می توانند از خوابیدن به پشت خودداری کنند.
اگر شخصی بخواهد به پشت بخوابد، می تواند برای اینکار خودش را آموزش دهد. برخی از این تکنیک های آموزشی شامل استفاده از بالش های اضافی و اطمینان از داشتن تشک مناسب است.
همچنین لازم به یادآوری است که هرکسی بارها در خواب تغییر موقعیت می دهد. حتی اگر فردی به پشت یا پهلو بخوابد ، به این معنی نیست که در تمام طول شب در آن وضعیت باقی بماند.

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *