لوسیون سولاریوم چیست؟ 4 تا از بهترین لوسیون های سولاریوم

سولاریوم یک دستگاه است که برای برنزه کردن پوست کاربرد دارد و مدتی است که وارد ایران شده و در همین مدت طرفداران زیادی در بین مردم ، سالن های زیبایی و برخی از استخر ها پیدا کرده است.دستگاه سولاریوم دارای یک تخت است که داخل آن لامپ های UV قرار داده شده است و اشعه تابیده شده به بدن از این دستگاه باعث برنزه شدن پوست می شود.افراد در فصل تابستان علاقه زیادی نسبت به برنزه کردن و تیره کردن پوست خود نشان می دهند به همین علت است که در فصل تابستان استفاده از این دستگاه بیشتر است و داوطلبان بیشتری پیدا می کند.

سولاریوم چگونه عمل می کند؟

برنزه کردن پوست توسط دستگاه سولاریوم نسبت به خورشید زودتر انجام می شود.در دستگاه سولاریوم اشعه ماوراء بنفش ابتدا پوست را قرمز کرده و بعد از تکرار تابش اشعه پوست برنزه می شود. اشعه ماورائ بنفش با نفوذ به عمق پوست رنگدانه ملانین تولید کرده که این امر سبب تغییر رنگ پوست می شود. هرچه پوست شما  روشن تر باشد باید مدت زمان بیشتری در معرض اشعه UV قرار بگیرید.هرچه مدت زمان بیشتری در معرض این اشعه قرار بگیرید رنگ برنزه پوست شما بیشتر شده و به همان نسبت ماندگاری آن نیز افزایش می یابد.

لوسیون سولاریوم چیست؟

استفاده از لوسیون سولاریوم این امکان را می دهد که حداکثر مقدار اشعه ماوراء بنفش را به پوست جذب کند و فرایند برنزه شدن پوست را تسریع می بخشد.همانطور که ذکر شد تولید ملانین توسط اشعه ماوراء بنفش دلیل تغییر رنگ پوست و برنزه شدن آن است استفاده از لوسیون سولاریوم نیز به این عمل بهبود می بخشد و ترکیبات موجود در آن به تولید بیشتر ملانین کمک زیادی می کند و آن ها را با افزایش گردش خون به سطح پوست هدایت می کند.

از نوع پوست خود آگاه باشید

قبل از سولاریوم و استفاده از لوسیون سولاریوم اطلاع از نوع پوستتان از اهمیت بالایی برخوردار است قبل از انجام سولاریوم بهتر است  به تست های آنلاین مراجعه کنید و یا با کسی که در این زمینه کار می کند و می تواند به شما کمک کند مشورت کنید. استفاده از لوسیون سولاریوم هم تا حدود زیادی به نوع پوستتان مربوط است.افراد از انواع پوست برخوردارند گاه پوست افراد روشن و گاه تیره  یا زیتونیست و هدفی که برای پوستتان دارید اینکه خیلی برنز شود یا فقط در حد تغییر رنگ پایه و اولیه باشد نیز متفاوت است پس شما باید هر دو این نکات را در نظر گرفته سپس انتخاب کنید چه مقدار و نوع لوسیون سولاریوم استفاده کنید.

تاثیر لوسیون سولاریوم

لوسیون های سولاریوم علاوه بر برنزه کردن یکدست بدن و ماندگارسازی آن برای حفظ رطوبت پوست و محافظت آن در برابر علائم پیری کاربرد دارد.لوسیون پایه یا شتاب دهنده حاوی ماده تیروزین است و تیروزین به مرطوب سازی پوستتان کمک می کند و تسریع بخش روند برنزه شدن پوست است.بسیاری از لوسیون های سولاریوم حاوی نوعی اسید به نام اسید دوکوساهگزائنوئیک و یا همان DHA هستند و این ماده سبب ایجاد رنگ برنزه طلایی می شود. محصولات حاوی این اسید در ابتدا روند برنزه سازی را فعال می کند، به تسریع آن کمک می کند و چندین ساعت بعد از استفاده در سولاریم فعالیتش را روی پوستتان ادامه می دهد.

مزایا و معایب استفاده از لوسیون سولاریوم

مزایا

  • تغذیه پوست و مرطوب سازی
  • تسریع سازی روند سولاریوم و تاثیر فوری آن و امکان رسیدن به نتیجه دلخواه را در کمترین زمان را به شما می دهد
  • قیمت مناسب

معایب

  • ایجاد لکه های ناخوشایند قبل از استفاده از لوسیون بهتر است از دستکش استفاده کنید.
  • ممکن است رنگ پوست غیر طبیعی ایجاد کند و بهتر است برای جلوگیری از این مشکل در انتخاب لوسیون دقت نمایید و همچنین پوستتان را لایه برداری کرده و مرطوب سازی نمایید به خصوص قسمت های از پوستتان که بسیار خشک هستند مانند پا ها و زانو ها.

انتخاب لوسیون

قبل از انتخاب لوسیون و انجام سولاریوم در ابتدا حتما با یک فرد متخصص مشورت نمایید. بهتر است مانند بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی و پوستی قبل از استفاده از لوسیون آن را روی پوست خود امتحان کنید تا از قبل مطمئن شوید که هیچ حساسیتی به آن محصول ندارید و در صورتی که شاهد التهاب و حساسیت بودید از استفاده ی آن محصول خودداری نمایید.به تطبیق رنگ لوسیون با پوستتان توجه داشته باشید.مواد درون لوسیون ها را بررسی کرده و با توجه خشک بودن و روغنی بودن پوستتان آن را انتخاب کنید.برای محافظت از پوستتان در برابر مواد شیمیایی از خرید محصولاتی که حاوی سولفات و پارابن اند خودداری نمایید.

لوسیون سولاریوم چیست

بهترین لوسیون های سولاریوم

تنی مکس:تنی مکس یک برند آلمان می باشد که در زمینه تولید لوسیون و کرم های برنزه کننده پوست فعالیت دارد.لوسیون سولاریوم تنی مکس حاوی نارگیل،سرشار از ویتامین مانند E ، A و C  است.این محصول همچنین دارنده آنتی اکسیدان است که از پوست شما در برابر چین و چروک محافظت خواهد کرد.

لوسیون کالیفرنیا تن: اگر مقدار هزینه برایتان اهمیت ندارند این لوسیون یک لوسیون پرطرفدار و گران است و در دو شکل کرم و مایع ارائه می شود.این برند ساخت کشور آمریکاست و در نظر افراد بهترین لوسیون سولاریوم به شمار می آید.

لوسیون ادهاردی:این محصول نیز ساخت آمریکاست و علاوه بر نقشی که در زمینه تسریع بخشی برنزه شدن پوست دارد به پوست شادابی و طراوت می بخشد ، خاصیت نرم کنندگی دارد ،پوست را ترمیم و دارای خاصیت ضد التهابی نیز می باشد.

لوسیون نیوآ: این محصول در بهبود رنگ پوست شما موثر است حاوی هویج بوده و رنگ طلایی ای به پوست می بخشد و استفاده از این لوسیون از پوست شما در برابر آفتاب سوختگی و پیر شدن مراقبت می کند و لطافت و نرمی پوستتان را حفظ می کند.

توصیه های لازم برای سولاریوم و استفاده از لوسیون سولاریوم

  1. تنها از یک محصول لوسیون دارای ویژگی های خوب و مناسب استفاده کنید تا به نتیجه های دلخواهتان در مدت زمان مد نظرتان برسید.
  2. زمانبندی سولاریوم خود را رعایت کرده و به موقع برای آن اقدام کنید و این به شما در رسیدن به نتیجه بهتر کمک خواهد کرد
  3. لایه برداری و مرطوب سازی پوست خود را به ویژه در قسمت هایی که پوستتان خشک است فراموش نکنید.مرطوب سازی پوست به حفظ براقی پوست کمک زیادی می کند.
  4. تثبیت رنگ سولاریوم نیاز مند 24 ساعت زمان است و حمام کردن بعد از سولاریوم می تواند تاثیر منفی داشته باشد
Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *