مزایا و معایب میکرونیدلینگ

قطعا همه شما نام میکرونیدلینگ را به‌عنوان رویکردی برای التیام و جوان‌بخشی پوست شنیده‌اید. با افزایش سن، احساس نیاز به جوان‌سازی پوست در هر شخصی به‌خصوص بانوان به‌وفور یافت می‌شود و خوشبختانه در قرن 21ام، کشف روش‌های جراحی و غیرجراحی زیباسازی پوست این نیاز را به بهترین نحو ممکن پاسخ داده‌ است.

شاید شما تابه‌حال نسبت به Microneedling یک دیدگاه سطحی داشتید ولی ما در این مقاله تلاش کردیم تا با تدوین مختصری از مزایا و معایب این روش غیرتهاجمی، اطلاعات مفیدی را به شما ارائه دهیم.

 روشی نوین و مبتکرانه در جوان‌سازی پوست

پیش از آنکه دید خود را نسبت به تاثیرات مثبت و منفی این شیوه ترمیمی گسترش دهید، بهتر است راجع‌به عملکردی که پزشک دارد، بدانید.

دکتر میکرونیدلینگ از یک دسته سوزن جهت سوراخ‌کردن عمقی لایه اول پوست استفاده می‌کند. این سوراخ‌ها بدن را برای بازسازی برمی‌انگیزد. به این معنی که با تحریک و ترشح کلاژن به ترمیم خطوط ریز و افزایش سطح کلی پوست می‌انجامد.

درواقع مهم‌ترین ماده‌ای که پوست با افزایش سن به آن احتیاج دارد، کلاژن و الاستین است که به تقویت خاصیت کشسانی و استحکام منجر می‌شود.

مزایای میکرونیدلینگ، تکنیکی کوچک اما اثرگذار برای انواع مشکلات پوستی

با وجود اینکه این شیوه کلاژن‌ساز اکثرا برای جوان‌سازی پوست صورت استفاده می‌شود اما برای سایر قسمت‌های بدن نیز کارایی دارد. مهم‌ترین مزیت میکرونیدل‌تراپی، پوشش‌دهی طیف گسترده‌ای از موارد درمانی است.

به‌عنوان مثال رفع جای جوش و‌آکنه، محو لکه‌های پوستی، جای زخم و جراحی، درمان سوختگی، از بین‌بردن خطوط لبخند، حذف منافذ بزرگ و غیرطبیعی پوست، از بین‌بردن چروک‌های ریز، کشیدگی و ترک‌های موجود در شکم بعد از زایمان، نمونه‌هایی هستند که با میکرونیدل بهبود می‌یابند.

مزیت میکرونیدلینگ در بازگشت به موهایی قوی و سالم

زمانی که از کارایی و تاثیرات نیدل‌رولینگ یا همان میکرونیدل از افراد سوال می‌پرسیم، تازه متوجه می‌شویم که چقدر دامنه اطلاعات آنها راجع‌به این مسئله محدود است چراکه فقط به تاثیرات این روش درمانی روی پوست اشاره دارند.

تا حدودی به آنها حق می‌دهیم. به‌هرحال کالبدسازی پوست با سوزن تعریفی است که به‌شکل عام‌تری از میکرونیدل ارائه شد ولی این باعث نمی‌شود که ما از خواص معجزه‌آور آن بر روی موها غافل شویم.

گذر زمان سبب کاهش ترشح کلاژن از پوست سر می‌شود و متقابلا قدرت فولیکول‌های مو به تحلیل می‌رود.‌ در چنین شرایطی راه برای میکرونیدل باز شده و به‌واسطه آن تولید پروتئین‌های کلاژن آغاز می‌شود تا موجب تقویت و تسریع رشد موهایتان شود.

بنابراین؛ چنانچه شما عزیزان از تضعیف ریشه موها و نداشتن پوستی سالم و‌ بی‌نقص رنج می‌برید، می‌توانید با دریافت نوبت از بهترین دکتر میکرونیدلینگ در کرج، درصورتی‌که ساکن این شهر هستید، هرچه سریع‌تر درمان خود را آغاز کنید. شما می‌توانید بهترین پزشکان زیبایی را در مجموعه دکترتو جستجو کنید و به‌صورت اینترنتی وقت مراجعه بگیرید.

با میکرونیدلینگ، رویای پوستی زیبا و شاداب را تحقق ببخشید

میکرونیدلینگ

داشتن پوستی سالم و درعین‌حال زیبا، نهایت آرزوی هر شخصی برای داشتن جذابیت ظاهری است و جای شکی در آن نیست. روش کلاژن‌ساز پوست همان رویکرد جادویی است که با کمترین هزینه، می‌تواند به بافت‌های درونی و‌ بیرونی پوست زندگی دوباره ببخشد.

این روزها به‌علت تغذیه‌های ناسالم، آلودگی هوا و بسیاری از مخاطرات، آسیب‌های پوستی در کمین ما هستند که نمونه بارز آن شل‌شدن، افتادگی و ایجاد روزنه‌های باز است اما جای نگرانی وجود ندارد. پیشرفت علم پزشکی در عصر حاضر سبب شده که جوان‌بخشی پوست با روش‌های غیرتهاجمی مانند Microneedling‌ در شمار جزئی‌ترین تکنیک‌های درمانی محسوب شود.

آیا میکرونیدلینگ عوارضی هم دارد؟

مانند بسیاری از جراحی‌های زیبایی، میکرونیدل نیز معایب و خطرات خود را دارد و اگر کنترل‌شده پیش نرویم، باید منتظر رایج‌ترین عارضه‌های جانبی این روش درمانی باشیم. آیا از علائمی که ممکن است پس از این پروسه مشاهده کنید آگاهی دارید؟

اگر چند روز پش از میکرونیدل شاهد رخدادهایی نظیر خونریزی، لایه‌لایه‌شدن پوست، کبودی و عفونت بودید، بهتر است در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید چراکه شما کاندید خوبی برای انجام این درمان نبودید.

چه کسانی باید از میکرونیدلینگ اجتناب کنند؟

زمانی که از مصرف‌ دارو ناامید شده‌اید و قصد دارید برای داشتن پوستی صاف و‌جوان به جراحی‌های زیبایی روی بیاورید، خوب است گوشی تلفن را بردارید و با ارتباط با پزشک متخصص، بدانید که آیا کاندید خوبی برای اجرای تغییرات پوستی هستید یا خیر؟

حقیقت این است که بعضی افراد در شرایط خاص نمی‌توانند با انتخاب میکرونیدل به اهداف زیبایی و سلامتی پوست خود دست یابند. کسانی که باردار هستند، زخم‌های باز دارند، به مشکلات خاصی نظیر اگزما یا پزوریازیس مبتلا شده‌اند یا اخیرا رادیوتراپی کرده‌اند، به‌هیچ‌عنوان حتی نباید به میکرونیدل فکر بکنند چراکه با صرف هزینه و‌ زمان، نه‌تنها بهبودی شامل حال‌شان نمی‌شود بلکه شاهد ظهور مشکلات دیگری نیز خواهند بود.

به‌طور کلی پیشنهاد می‌کنیم که پیش از انجام این کار، با متخصص دررابطه با سابقه بیماری، داروهایی که مصرف می‌کنید و شرایط پزشکی خود حرف بزنید تا با حرکت سرخودانه، آسیب‌های پوستی را تشدید نکنید. اگر در تهران زندگی می‌کنید، می‌توانید با جستجو در سایت اینترنتی دکترتو، به بهترین دکتر میکرونیدلینگ در تهران دست یابید و از او راهنمایی بخواهید.

آثاری که پس از میکرونیدل به‌طور موقت نمایان می‌شوند

میکرونیدلینگ

در عنوان قبلی به این موضوع اشاره کردیم که اگر کنترل‌شده و با مشورت پزشک، دست به انتخاب جراحی‌های پوستی یا روش‌های غیرتهاجمی مانند میکرونیدل بزنیم، باید عواقب آن را نیز به جان بخریم‌.

اما در حالت کلی، این شیوه کالبدسازی با سوزن، شیوه‌ای ایمن و بی‌خطر است و کسانی که محتاطانه عمل کرده‌اند، دچار عارضه خاصی نشدند. اما با این حال ممکن است شما آثاری را بعد از این پروسه درمانی مشاهده کنید که موقت هستند و نهایتا پس از 72 ساعت محو می‌شوند.

قرمزی و تورم در محل انجام میکرونیدل به‌علت آسیب به لایه رویی پوست و ایجاد آلرژی در افرادی که به فلزها حساسیت دارند از جمله معایبی هستند که ماندگاری ندارند؛ پس خیال‌تان راحت باشد.

جمع‌بندی

میکرونیدلینگ با دسته سوزن‌های تیتانیوم پزشکی، سبب افزایش کارایی و نفوذ مواد فعال هنگام آماده‌سازی پوست می‌شود و با تولید کلاژن و تحریک جریان خون، فرایندهای بازسازی پوست را انجام می‌دهد.

با تعاریفی که در مطلب امروز خواندید، قطعا با مشکلات پوستی خود بهتر اشنا شدید و دانستید که با چه عملکردی می‌توان آنها را به خط پایان رساند. حالا به ما بگویید که برای مراجعه به متخصصی کاربلد، آیا مجموعه‌‌ای را می‌شناسید که از آن کمک بگیرید؟

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *