متعادل سازی چهره چطور به زیباتر شدن شما کمک می کند؟

متعادل سازی چهره اصطلاحی است که برای توصیف اینکه چگونه ویژگی‌های صورت با استفاده از مواد و ترفندهای آرایشی هماهنگ شوند تا ظاهری دلپذیر ایجاد کنند، استفاده می‌شود. وقتی چیزی را می بینیم که به چشم ما خوشایند است به سمت آن کشیده می شویم و این اساس جذب انسان است. بنابراین، تعادل صورت ، رویکردی است که هدف آن تقویت ویژگی‌های خوب ماست و در عین حال هرگونه جنبه یا نقص را به  حداقل می‌رساند.  مناطقی از صورت که بیشتر به تعادل صورت کمک می کنند عبارتند از چانه، گونه ها، چشم ها، لب ها، بینی و خط فک.
امروزه متعادل سازی چهره در سالن های زیبایی با بهره گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا و با استفاده از مواد آرایشی مختلف و ابزارهای متفاوت توسط میکاپ آرتیست های حرفه ای انجام شده و در طی این روش تمام عیب و نقص های صورت پوشانده می شود.
همه چیز در مورد اطمینان از هماهنگی و تناسب بین ویژگی های صورت انجام می شود و از روش های مختلف برای اطمینان از اینکه همه چیز از چانه گرفته تا لب ها و بینی شما در نسبت صحیح هستند استفاده می شود.

متعادل سازی چهره

متعادل سازی چهره چگونه انجام می‌شود؟

امروزه برخلاف تکنیک‌های کانتور و برجسته‌سازی سنگین که در گذشته انجام می شد، میکاپ آرتیست ها از ترفندهای ساده با استفاده از رنگ‌های بژ و مایل به رنگ واقعی‌ پوست و استفاده از فرمول‌های ترکیب ‌پذیر می‌توانند با کمترین تلاش تفاوت چشمگیری در چهره ایجاد کنند. استراتژی دیگر تمرکز بر ویژگی‌های مورد علاقه‌تان است . 
میکاپ آرتیست گاهی اوقات تنها با تأکید بر نکات مثبت، توجه شما را از عدم تقارن منحرف خواهد کرد. 
 برخی از اموری که در متعادل سازی چهره انجام می شود ، عبارتند از:

رفع پف چشم با روش های کانتور 

پلک ‌ها به ‌طور طبیعی مستعد پف ‌کردگی هستند و می ‌توانند در یک طرف سنگین‌ تر از طرف دیگر به نظر برسند .  از سطوح مختلف کانتور برای متعادل کردن پلک ها می توان استفاده نمود.  برای پوست های  رنگ‌ های روشن ، می ‌توان سایه‌های بژ مات را انتخاب نمود، در حالی که برای رنگ‌ های تیره تر پوست باید رنگ مات یا قهوه‌ای انتخاب شوند . . سایه را با یک براش کوچک و باریک روی چین و چروک چشم همانند حرکات برف پاک کن شیشه جلو اتومبیل بزنید تا ظاهر پف کرده پلک را کاهش دهید.

تغییر دادن شکل پلک چشم با سایه های روشن و تیره

اگر پلک ها ناهموار هستند، می توانید انتخاب کنید که پلک کوچکتر را به حداکثر برسانید یا پلک بزرگتر را به حداقل برسانید. برای بزرگ‌تر نشان دادن پلک، سایه ای با رنگ کرم براق را روی تمام پلک بمالید و سپس یک مداد هلویی رنگ را روی لبه داخلی آن بمالید. برای کوچکتر کردن اندازه چشم، یک سایه مات روی پلک بزنید تا به آرامی آن را پایین آورده و کوچکتر جلوه دهید توصیه می شود یک مداد قهوه ای تیره در هر دو لبه داخلی پلک نیز بکشید.

هماهنگ کردن قوس لب ها

در حالی که کشیدن لب پایین و میزان کردن آن برای اکثر افراد به اندازه کافی آسان است، بسیاری با قله های ناهموار لب بالا دست و پنجه نرم می کنند.  
نوک انگشت حلقه خود را روی مقداری رژ لب بکشید و از آن مانند یک مهر برای ایجاد دو قله کاملاً  متناسب استفاده کنید . در سالن های آرایشی میکاپ آرتیست ها از براش های حرفه ای برای این کار استفاه می کنند. با زدن رژ لب مستقیماً از وسط  تا گوشه‌های داخلی دهان کار را تمام کنید. 

پوست اضافی فک و چانه را با سایه زدن محو کنید.

نواحی زیر خط فک و چانه ممکن است با افزایش سن پف کرده و شل شوند و عدم تعادل نامتقارن در فرم صورت ایجاد شود. برای اینکه هر چیز اضافه ای محو شود از یک پودر سایه مات استفاده کنید.  با استفاده از یک برس پودری زاویه‌دار، سایه ای که چند درجه تیره ‌تر از رنگ پوست است را در زیر فک و چانه بکشید تا ظاهر سایه مانندی را ایجاد کنید . برای عدم تقارن در ناحیه پیشانی نیز می توانید از همین روش در امتداد خط مو استفاده کنید.
به بینی با هایلایت کردن یا سایه زدن شکل داده یا اندازه آن را کوچک تر کنید.

بسیاری از افراد در مورد شکل بینی ناراضی هستند و تمایل دارند با روش های آرایشی شکل آن را متقارن یا اندازه آن را کوچکتر جلوه دهند . شما می توانید برای ایجاد تعادل فوری شکل بینی  از یک براق کننده مرواریدی در مرکز بینی و از سایه های تیره در کنار تیغه بینی استفاده کنید. برای اصلاح فرم بینی خود و صاف ‌تر و یکنواخت‌ تر به نظر رسیدن آن، از کانتور کرم استفاده کنید و یک خط مستقیم از ابرو در امتداد پل بینی به سمت پایین تا نوک بدون توجه به هرگونه انحنا ‌بکشید.

چنانچه به فراگیری ترفندهای آرایش و پیدایش علاقه دارید یا می خوهید با کسب مهارت وارد حرفه آرایشگری شوید می توانید با شرکت در دوره های آموزشی که تحت نظارت سازن فنی و حرفه در آموزشگاه های مجاز برگزار می شود ، این مهارت ها را فرا بگیرید. 
در کرج ، آموزشگاه آرایش و پیرایش ماهدیس با بیش از 30 سال سابقه ، تمام دوره های آرایشگری را از مبتدی تا پیشرفته برگزار می کند. آموزشگاه پاکسازی پوست در کرج ، آموزش تاتو با مدرک بین المللی در کرج ، آموزش ماساژ در کرج ، آموزش متعادل سازی صورت ، و.. از دوره های پرطرفدار این آموزشگاه هستند. 
برای کسب اطلاعات بیشتر با آموزشگاه ماهدیس تماس بگیرید. ۰۹۱۲۸۶۳۲۳۲۵  
www.mahdisbeauty.ir

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *