شناخت شخصیت گربه؛ چرا سبک زندگی شما برای انتخاب گربه مهم است؟

شناخت شخصیت گربه

ممکن است دنیا چیز دیگری بگوید، اما به ما اعتماد کنید: گربه ها احساسی دارند که ممکن است دور به نظر برسند، اما  آنها وابسته می‌شودند.

آنها شخصیت دارند!

اگر گربه ها را فقط از راه دور دیده باشید، ممکن است کمی غیر قابل باور به نظر برسد. اما این حقیقت است.

هنگامی که گربه را به فرزندی قبول می کنید، متوجه دوست داشتن‌ها و بی‌علاقگی‌هایش خواهید شد. واضح خواهد بود که آنها برای هر موضوعی راه حل خود را دارند. بین گربه‌ها ویژگی‌های متفاوتی وجود دارد که انحصار هر کدام از آنهاست.

در این پست، شخصیت های گربه را با جزئیات بیشتر بررسی می کنیم. به علاوه، بررسی خواهیم کرد که چگونه می‌توانید شخصیت گربه ای را انتخاب کنید که با سبک زندگی شما مطابقت داشته باشد.

شخصیت های رایج گربه ها

اخیراً دانشگاه استرالیا 2800 گربه خانگی مختلف و رفتارهای آنها را برای درک شخصیت گربه مورد مطالعه قرار داده است. از صاحبان این گربه ها خواسته شد تا فرم نظرسنجی را پر کنند که رفتار گربه را به نتیجه برساند. بر اساس یافته های این مطالعه، پنج شخصیت اصلی گربه یا ویژگی گربه شناسایی شده است. این شامل:

  • خودآگاهی
  • برون گرایی
  • سرگردانی
  • مسلط
  • دوستی

هر گربه ای دارای یکی از پنج ویژگی است که به شخصیت او منجر می شود. واقعیت شگفت انگیز دیگری که از این مطالعه آشکار شد این است که شخصیت یک گربه تا حد زیادی تحت تأثیر صاحب و محیط آن است. او با افراد پیرامون و محیطی که رشد می کند شخصیت خود را شکل می دهد.

چگونه گربه متناسب با سبک زندگی خود را پیدا کنیم؟

بیایید بررسی کنیم که چگونه می توان از این یافته‌ها به نفع خود استفاده کرد.

شما می توانید گربه ای متناسب با سبک زندگی خود را مطابق موارد زیر تهیه کنید:

هر گربه‌ای متناسب با بیماری‌های رایجی که دارد ریسک بالا بردن هزینه زندگی شما را افزایش می‌دهد. برای مثال گربه هایی که مشکلات گوارشی مانند حساسیت یا هضم سخت غلات دارند از غذاهای خشک بدون غلات مانند برند جوسرا کمی هزینه خوراک گربه را افزایش می‌دهد.

یک بچه گربه را انتخاب کنید!

یک گربه در سن دو سالگی شخصیت خود را رشد می دهد. به همین دلیل است که افرادی که مشغله زیادی دارند باید یک گربه بزرگ را بپذیرند.

با این حال، اگر می خواهید گربه ای داشته باشید که مناسب سبک زندگی شما باشد یا شخصیتی که دوست دارید بزرگ شود، باید یک بچه گربه را به فرزندی قبول کنید .

شما شانس خوبی برای اصلاح شخصیت آنها خواهید داشت، به خصوص در سنین 2 تا 12 هفتگی. اگر یک بچه گربه در این مدت شرایط اجتماعی مناسبی داشته باشد، شادتر و دوستانه تر می شود. با این حال، هر رفتار سختگیرانه ای در این زمان می تواند ترس و اضطراب را در بچه گربه ایجاد کند و آن را ترسناک و پرخاشگر کند.

کارشناسان همچنین دریافته‌اند که رفتار و خلق و خوی صاحبش، شخصیت گربه‌شان را شبیه به نحوه‌ی شکل دادن والدین به شخصیت فرزندانشان می‌سازد. به همین دلیل، حفظ یک فضای آرام و سالم ضروری است.

 نژادی را که می گیرید بشناسید!

سن کم می تواند چند مزیت به شما بدهد و شما می توانید شخصیت گربه خود را آنطور که می خواهید شکل دهید. اما چند ویژگی ژنتیکی وجود دارد که نمی توانید آنها را تغییر دهید. و اینها توسط نژاد گربه تعیین می شود.

به عنوان مثال، یک گربه سیامی فوق العاده کنجکاو است. شما نمی توانید این عامل را از شخصیت آن حذف کنید. می توانید به او بیاموزید که در محل و محدوده ای که شما گفتید باشد و از چند ناحیه دور بماند. اما شما نمی توانید این ویژگی را به طور کلی از بین ببرید. حبشی ها پر انرژی هستند و شما نمی توانید آنها را از بازی در بیشتر زمان خود باز دارید. اما می توانید یک برنامه تنظیم کنید و انرژی آنها را به طور سیستماتیک هدایت کنید.

بنابراین، توصیه می کنیم نژادی را که می گیرید از قبل مطالعه کنید. ویژگی هایی را بشناسید که بعداً نمی توانید آنها را تغییر دهید.

شخصیت های رایج گربه ها

 شکل خانواده خود را در نظر بگیرید

روال کار شما 30 درصد از سبک زندگی شما را تشکیل می دهد، در حالی که خانواده شما 70 درصد را تشکیل می دهد. به همین دلیل، لازم است مدل و شکل خانواده خود را نیز در نظر بگیرید تا گربه ای مناسب خود را تهیه کنید.

اگر بچه‌های خردسال دارید، توصیه می‌کنیم از بچه گربه‌ها و نژادهای زیر اجتناب کنید، مگر اینکه بتوانید همیشه بر آن دو نظارت کنید:

  • گربه بی مو (Sphynx)
  • اسکاتلندی فولد
  • گربه بمبئی
  • پیکسی باب
  • مائو مصری
  • گربه بنگال

همه این نژادهای گربه بسیار تهاجمی هستند و خیلی بچه پسند نیستند. به طور مشابه، شما همچنین باید در نظر بگیرید که آیا حیوانات خانگی دیگری دارید، به خصوص یک سگ بزرگ. گاهی اوقات، غریزه شکارگری سگ های بزرگ می‌تواند تحریک شود و برای بچه گربه یا گربه‌ای که به خانه آورده اید مضر باشد. در ایران نژادهایی مانند پرشین ، اسکاتیش و بریتیش محبوبیت بالایی دارند.

از طرف دیگر، اگر نژاد خاصی را می خواهید و برای سبک زندگی فعلی شما مناسب نیست، قبل از آوردن آن گربه به محل زندگی خود، تغییرات لازم را انجام دهید. در غیر این صورت، شما و گربه زمان سختی را برای تطبیق با روال و مکان جدید خواهید داشت. 

کلمات پایانی

پذیرفتن یک گربه برای مدتی سرگرم کننده است درنهایت وقتی گربه را به خانه آورده اید متوجه می شوید که مسئولیت‌های زیادی  همراه خود می‌‎آورد. بنابراین، قبل از اینکه یک بچه گربه یا یک گربه بزرگ را درزندگی خود جای دهید، تحقیقات لازم را انجام دهید و تعیین کنید که آیا سبک زندگی فعلی شما برای گربه ای که می خواهید قبول کنید مناسب است یا خیر.

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *