روابط زناشویی بعد از سقط جنین : چگونه و چه زمانی؟

روابط زناشویی بعد از سقط جنین

شما نباید بلافاصله بعد از سقط جنین رابطه جنسی برقرار کنید. پزشکان توصیه می کنند دو هفته پس از سقط جنین صبر کنید سپس رابطه جنسی برقرارکنید. علل این توصیه این است که با سقط جنین چه به روش پزشکی و دارو و چه به روش جراحی ، فرد دچار خونریزی ها و شاید برخی از ناراحتی های مشابه و گرفتگی عضلات شود. دو هفته یک فرصت خوب و مناسب به بدن می دهد تا به حالت عادی برگردد.

با سقط جراحی، نیاز است که احتیاط بیشتری برای جلوگیری از عفونت دهانه رحم داشته باشید. در واژن تعداد زیادی باکتری وجود دارد ، بنابراین همیشه احتمال عفونت وجود دارد. اگر در هر نقطه ای درد ، خونریزی یا تب دارید ، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. همچنین اگر احساس می کنید که قبل از رسیدن دو هفته به حالت عادی برگشته اید، از سرگیری مجدد رابطه جنسی زود هنگام ضرری ندارد.

بارداری بعد از سقط جنین

وجود خونریزی تا حداکثر دو هفته پس از سقط پزشکی امری طبیعی است البته گاهی ممکن است کمی این زمان طولانی تر شود که بهتر است در چنین شرایطی به پزشک مراجعه نمایید. اگر نمی خواهید باردار شوید ، استفاده از روش پیشگیری از بارداری هر زمان که روابط جنسی دارید مهم است.

اگرچه ممکن است چندین هفته پس از سقط جنین باشد و دوباره قاعدگی خود را شروع کنید ، اما در یکی دو هفته بعد از سقط می توانید تخمک گذاری کنید ، این بدان معنی است که می توانید بلافاصله باردار شوید. اگر نمی خواهید بلافاصله باردار شوید ، بسیار مهم است که بلافاصله استفاده از داروهای ضد بارداری را شروع کنید.

تاثیر سقط جنین در روابط

سقط جنین می تواند تأثیر بسزایی در هر رابطه زن داشته باشد. نه تنها روابط او با همسرش تحت تأثیر قرار می گیرد ، بلکه روابط او با سایر اعضای خانواده و سایر فرزندان نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.
بعد از سقط جنین ، میزان قطع روابط زناشویی و انحلال روابط از 40 تا 75 درصد است که اغلب به از بین رفتن صمیمیت و اعتماد مربوط می شود. علاوه بر این ، بسیاری از زنان افسردگی ، احساس گناه و عصبانیت نسبت به شریک زندگی خود را تجربه می کنند که به نوبه خود منجر به مشکلات ارتباطی و اغلب اختلال عملکرد جنسی می شود.
اگر مردان همسرشان را مجبور کرده باشند تا سقط جنین داشته باشند ، زنان احساس عصبانیت و خیانت می کنند و  اگر در این خصوص با مردان مشورت نشود،احساس عدم کنترل و از دست دادن غرور می کنند. هنگامی که یک دختر جوان توسط والدین خود مجبور به سقط جنین می شود ، اغلب رابطه والدین و دختر بهم می خورد. یا اگر دختری بدون اطلاع والدین خود سقط جنین کند ، در نهایت دچار یک چرخه دروغ می شود که از نظر احساسی همه روابط او را به هم می زند.
فرزندان زندگی در خانواده ای که سقط جنین است نیز تحت تأثیر منفی قرار می گیرند ، و اغلب ترس ، اضطراب و غم از دست دادن خواهر و برادر خود را نشان می دهند

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *