مشکلات رایج بعد از عمل بینی

مشکلات رایج بعد از عمل بینی

افراد زیادی برای زیبایی چهره خود و یا مشکلات بینی ای که دارند به سراغ عمل بینی میروند اما یک موضوع مهمی در این میان پیش می آید این است بعد عمل زیبایی بینی چه مشکلاتی برای افراد ممکن است پیش بیاید. که لازم است با مشکلات رایج بعد از عمل بینی آشنا شده و از آن ها آگاهی داشت .

افراد بعد از عمل بینی با دیدن این مشکلات رایج بعد از عمل بینی نگران شده و برای آن ها آزار دهنده خواهد بود در بیشتر مواقع نگرانی برای این مشکلات بی مورد است . البته توجه داشته باشید قبل عمل برای کاهش این مشکلات میتوانید با پزشک مشورت کنید و با رعایت نکات ساده از این مشکلات اذیت نشوید . با برخی از این مشکلات آشنا میشویم:

آبریزش بینی و عطسه

ممکن است به علت ورم داخل بینی افراد بعد عمل بینی دچار ابریزش بینی و یا عطسه شوند که مشکلاتی را برای فرم بینی ایجاد نخواهد کرد به این افراد توصیه و پیشنهاد می شود برای رفع این مشکل خود از قرص سرماخوردگی بزرگسالان  و یا از قرص تلفاست استفاده کند.

البته بهترین راه این است که پزشک خود را از این موضوع آگاه کنید تا بهترین روشی که برای شما مناسب است را پیشنهاد کند.  این عارضه معمولا بعد از یک ماه از بین می رود و دائمی نیست. برخی از افراد ممکن است در روز های ابتدایی عمل حتی متوجه آبریزش بینی خود نیز شوند. جراح بینی معمولا توصیه می کند که تا هنگامی که مخاط بینی به شکل عادی خود برگردد به وسیله سرم بینی خود را شست و شو دهید .

عطسه واکنش غیر ارادی بدن است و نمی توان کنترل چندانی روی آن داشت بنابراین سعی کنید در هنگام عطسه بعد از جراحی بینی،  قسمت اعظم هوای خروجی را از دهان خود خارج کنید تا فشار زیادی به بینی وارد نشود. اگر به مواد غذایی خاصی حساسیت دارید سعی کنید از مصرف آن اجتناب کنید.

خونریزی بینی و درد

اگر هنگام جراحی به بافت اطراف آسیب رسیده باشد امکان خونریزی وجود دارد گذاشتن کیسه ی یخ برای این افراد سودمند و باعث کاهش خونریزی می شود ولی اگر از خونریزی زیاد رنج میبرید قطره اکسی متازولین و فنیل افرین را تهیه و هر شش ساعت از آن استفاده کنید.

افراد زیادی دچار درد بعد بینی خواهند شد که با مسکن میتوان آن را رفع کرد ولی اگر درد بسیار شدید بود به صورتی که مانع استراحت و خواب فرد شود بهتر است با پزشک در این باره صحبت و مشورت شود. امپول کورتون کمپرسور سرد و رژیم غذایی مناسب  در کاهش درد بعد عمل بینی نقش دارد.

در صورت مشاهده درد و خونریزی باید به پزشک خود اطلاع دهید

مشکلات تنفسی و بویایی

تنفس نیز از مشکلات رایج بعد از عمل بینی می باشد البته به مدت شش ماه به همراه عطسه و یا درد پراکنده ی بینی طبیعی بوده و مشکلی ندارد . برای رفع مشکل تنفسی لازم است بینی خود را مرتب آن هم با استفاده از سرم نرمال سالین شستشو دهید که برای کاهش ورم نیز مفید است .

اگر تکنیک عمل صحیح بوده باشد مشکلات تنفسی بهبود پیدا می کنند. مشکلات تنفسی میتواند علت های مختلفی داشته باشد مانند وجود لخته های خون در راه هوایی بینی و تورم بافت های درون بینی این مشکلات پس از گذشت 2 ماه رفع خواهند شد. اما اگر عمل به درستی انجام نشده باشد ، این مشکل دائمی خواهد شد و ممکن است برای رفع آن نیاز به جراحی مجدد یا جراحی ترمیم بینی داشته باشید.

ورم بینی

یکی از مهم ترین مشکلات رایج بعد از عمل بینی که همه افرادی که دست به عمل می زنند مشاهده می کنند ، ورم بینی است. گاه ممکن است ورم بینی افراد به صوت نامتقارن کاهش پیدا کند و ذهن افراد را درگیر کند اما  این افراد نگران نباشند تا کاهش تمامی ورم ها (به مدت یک سال) صبر کنند تا بینی شما حالت صحیح خود را به دست بیاورد.

ورم بینی بعد از عمل به لب بالا نیز سرایت می کند و بسیاری از زیبا جویان بعد از عمل از سفت شدن لب بالا و خندیدنشان ابراز نگرانی می کنند که خوشبختانه این عارضه بعد از یک هفته رفع خواهد شد.

پوست پوست شدن بینی

افراد بعد از کردن پانسمان ممکن است با پوسته پوسته شدن بینی مواجه شوند که کمی ناخوشایند ولی بی خطر است.شما میتوانید راه حل های مختلفی برای رفع آن پیدا کنید

به طور کلی رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی به شما در کاهش این مشکلات کمک خواهد کرد و از طرفی ارتباط با پزشکتان و مصرف دارو های تجویز شده به شما برای رسیدن به نتیجه عالی از جراحی کمک خواهد کرد.

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *