تقویت عضلات سالمندان با فیزیوتراپی در منزل

مزایا و اهمیت فیزیوتراپی برای سالمندان به خوبی ثابت شده است. با این حال بسیاری از مردم هنوز فکر می کنند که فیزیوتراپی فقط برای ورزشکارانی است که مصدوم شده اند یا افرادی که بر اثر تصادف بخش از توانایی های حرکتی خود را از دست داده اند. در حقیقت فیزیوتراپی به همان اندازه که روی ریکاوری و ترمیم متمرکز است، بر پیشگیری از آسیب و افزایش تحرک نیز متمرکز است. افراد مسن ممکن است از طیف وسیعی از مسائل از جمله آرتریت، کمردرد، درد مفاصل، سفتی عضلات، آسیب رباط، التهاب و عدم تحرک رنج ببرند. صدها موضوع مرتبط با پیری وجود دارد که می توان با فیزیوتراپی به عنوان بخشی از یک رژیم سلامتی جامع از آنها پیشگیری، درمان یا مدیریت کرد.

تقویت عضلات سالمندان با فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی سالمندان در منزل چگونه به تقویت عضلات کمک می کند؟

با افزایش سن بدن ما به ناچار تغییرات فیزیکی زیادی را تجربه می کند. این تغییرات طبیعی مرتبط با سن شامل کاهش تراکم استخوان، کاهش قدرت عضلانی، افزایش چربی بدن، هماهنگی ضعیف تر و مفاصل سفت تر است. این اثرات طبیعی پیری می ‌تواند بر تحرک و تعادل افراد مسن تأثیر بگذارد و احتمال افتادن و شکستگی استخوان ‌ها را افزایش دهد. افراد مسن نیز مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا، سکته مغزی، دیابت، آرتریت و بیماری های ریوی مانند بیماری مزمن انسداد ریه می شوند. همه اینها می تواند تاثیر زیادی در زندگی روزمره آنها بگذارد و استقلالشان را کاهش دهد.

به عنوان مثال، افراد مسن اغلب احساس می کنند که مانند گذشته سریع و ثابت روی پاهای خود نیستند و متوجه می شوند که رفت و آمد از راه پله برایشان دشوارتر است. تمامی این عوامل می تواند بر توانایی آنها برای بیرون آمدن از خانه تأثیر بگذارد و منجر به کاهش استقلالشان شود در این شرایط بهترین راه حل فیزیوتراپی است. در حالی که فیزیوتراپی نمی تواند پیری را متوقف کند اما می تواند به کاهش تأثیر آن بر بدن و زندگی سالمند شما  کمک کند.

 فیزیوتراپی چندین دهه است که در مراقبت از سالمندان استفاده می شود. این شکل از درمان به بازیابی، حفظ و بهبود تعادل، فعالیت بدنی و تحرک کمک می کند فیزیوتراپی همچنین به افرادی که پس از جراحات، جراحی یا بیماری بهبود می یابند توصیه می شود.

فیزیوتراپی رویکردی جامع برای سالمندان است.  این درمان برای بسیاری از بیماری‌هایی که افراد مسن را تحت تأثیر قرار می ‌دهند، مانند آرتریت، بیماری آلزایمر و بی‌ اختیاری مثانه مؤثر است. در دراز مدت، به سالمندان کمک می کند تا استقلال خود را حفظ کنند و از زندگی سالم تری برخوردار شوند. فیزیوتراپ0.ی می‌تواند فرد سالمند را به طور کلی قوی تر کند، درد و نارحتی را تسکین دهد و کیفیت زندگی او را بهبود بخشد.  فیزیوتراپی برای درمان درد آرتریت، گردش خون ضعیف، دامنه حرکتی محدود و دردهای عضلانی موثر است. تنها پس از چند جلسه، می‌ توانید راحت‌تر راه بروید، حرکت کنید و ورزش کنید. اگر شما یا والدین سالمندتان به دلیل کهولت سن و یا مشکلات رفت و امد نمی توانید به کلینیک ها برای انجام فیزیوتراپی مراجعه کنید می توانید از خدمات فیزیوتراپی سالمند در منزل بهره مند شوید.

فیزیوتراپیست چه درمان هایی ممکن است ارائه دهد؟

فیزیوتراپیست چه درمان هایی ممکن است ارائه دهد؟

فیزیوتراپیست ها برای شناسایی عوامل فیزیکی و سایر عواملی که افراد را از فعالیت و مستقل بودن باز می دارد آموزش می بینند و سپس راه هایی برای غلبه بر آنها پیدا می کنند. در واقع نشان داده شده است که فیزیوتراپی برای سالمند  بسیاری از عوامل مرتبط با افزایش سن را بهبود می بخشد، از جمله قدرت، تعادل، هماهنگی، انعطاف پذیری و سطح درد و هم چنین به افراد مسن کمک می کند تا سلامت، تندرستی، توانایی عملکردی و استقلال خود را حفظ کنند.

ابتدا فیزیوتراپ مشکلات جسمانی که فرد سالمند از آنها رنج می برد را با دقت ارزیابی می کند  سپس توضیحی در مورد وضعیت شما یا عزیز سالمندتان  ارائه می دهد و در نهایت  یک برنامه درمانی فردی طراحی می کند.

اکثر برنامه های درمانی شامل تغییر روش انجام کارها و دادن یک برنامه ورزشی برای تمرین منظم به سالمندان است. اهداف اصلی فیزیوتراپی بهبود تعادل، قدرت و تحرک است. اگر عزیز سالمند شما از درد رنج می‌برد، می ‌توان با ورزش، ماساژ، درمان‌های گرما یا سرما، دستگاه‌های TENS، آب درمانی در استخر و مشاوره مشکلات ان ها را بر طرف کرد.

درمان‌های ورزشی شامل کار انعطاف‌پذیری، تمرین‌های تقویتی، تمرین‌های تسکین درد، تمرینات استقامتی و کارهای عملکردی مانند تمرین پله‌ها، بلند شدن از روی صندلی و بلند شدن از روی زمین است.

فیزیوتراپیست همچنین در مورد اصلاح راه رفتن و استفاده ایمن از وسایل کمکی راه رفتن مانند عصا و … به شما یا عزیز سالمندتان  توصیه هایی ارائه می دهد.

مزایای فیزیوتراپی برای سالمند

مزایای فیزیوتراپی برای سالمند

فیزیوتراپی نقش حیاتی در سلامت سالمندان دارد. در ادامه برخی از مزایای برجسته فیزیوتراپی برای سالمندان را معرفی می کنیم.

  • جلسات منظم فیزیوتراپی به تنظیم فشار خون، بهبود چربی خون و کاهش علائم دیابت کمک می کند
  • فیزیوتراپی برای بازگرداندن عملکرد، کاهش درد و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی حیاتی است.
  • تمرینات منظم منجر به بهبود تعادل، قدرت، هماهنگی، کنترل حرکتی، انعطاف پذیری، استقامت و حتی حافظه می شود.
  • به حفظ عملکرد شناختی کمک می کند.
  • خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
  • به حفظ توانایی انجام فعالیت های روزمره کمک می کند.
  • خلق و خو و عزت نفس را بهبود می بخشد.
  • خطر سقوط را کاهش می دهد.
  • درمان و پیشگیری از مشکلات مفصلی، اختلالات تعادل، خطر زمین خوردن، کاهش قدرت و چاقی.

تمرینات فیزیوتراپی برای کل بدن مفید است. با گذشت زمان، تمرینات فیزیوتراپی ممکن است سطح کلسترول HDL را کاهش دهند، تحمل گلوکز را بهبود بخشند، از از دست دادن عضلات جلوگیری کنند و خطر بیماری قلبی را کاهش دهند. این درمان غیر تهاجمی اثرات مخرب ناشی از فرسودگی زندگی را بر بدن شما کاهش می دهد. بسته به ترجیحات خود، می توانید به یک کلینیک تخصصی مراجعه کنید یا از فیزیوتراپیست بخواهید که در منزل شما را ویزیت کند. پس از یک معاینه دقیق، او یک برنامه درمانی ایجاد می کند و تمریناتی را به شما ارائه  می دهد که باعث افزایش قدرت و بازیابی عملکرد مفاصل می شود.

چگونه در منزل فیزیوتراپی کنیم؟

بسیاری از سالمندان به دلیل کهولت سن یا آسیب دیدگی نمی توانند به کلینیک های فیزیوتراپی مراجعه کنند در این شرایط استفاده از خدمات فیزیوتراپی سالمند در منزل بهترین گزینه است فیزیوتراپی سالمند در منزل همانند فیزیو تراپی در کلینیک ها است و فیزیوتراپ می تواند با استفاده از تمرینات، ورزش ها، ماساژ ها و وسایل الکتروتراپی به تقویت عضلات سالمند کمک کند و مشکلات حرکتی ایجاد شده را تا حد زیادی کاهش دهد.

اگر والدین سالمند شما نیاز به فیزیوتراپی دارند می توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل آسانیسم بهره مند شوید تمامی فیزیوتراپ های(خانم و آقا) آسانیسم افرادی مجرب ، متخصص و آموزش دیده هستند که می توانند به تقویت عضلات و بهبود مشکلات حرکتی سالمند شما به میزان چشمگیری کمک کنند.

در نظر داشته باشید که  فیزیوتراپیست های آسانیسم حرکات فیزیوتراپی را به فرد تحت درمان و اعضای خانواده او نیز آموزش می دهند.

خدمات فیزیوتراپی در منزل برای سالمندان

انواع خدمات فیزیوتراپی سالمند در منزل

  • فیزیوتراپی گردن در منزل
  • فیزیوتراپی کمر در منزل
  • فیزیوتراپی شانه یخ ‌زده در منزل
  • فیزیوتراپی دست در منزل
  • فیزیوتراپی زانو در منزل
  • فیزیوتراپی لگن در منزل
  • فیزیوتراپی پا در منزل
  • فیزیوتراپی مچ پا در منزل
  • فیزیوتراپی پس از پارگی رباط صلیبی در منزل
  • فیزیوتراپی آرتروز در منزل
  • فیزیوتراپی بیمار پارکینسون
  • فیزیوتراپی بیمار سکته مغزی

اگر ساکن تهران یا کرج هستید و  عزیز سالمندتان دچار سکته مغزی، حمله قلبی یا بیماری دیگری شده است و نیاز دارید که او را فورا به مراکز درمانی منتقل کنید می توانید از سرویس آمبولانس خصوصی کرج یا سرویس آمبولانس خصوصی تهران پلتفرم خدمات پرستاری و مراقبتی آسانیسم برای انتقال ایمن و بدون خطر والدین سالمندتان به بیمارستان استفاده کنید.

 خدمات فیزیوتراپی سالمند در منزل چه مناطقی را پوشش می دهد؟

پلت فرم خدمات پرستاری و مراقبتی آسانیسم خدمات فیزیوتراپی سالمند را به تمام ساکنین تهران و کرج ارائه می دهد بنابراین اگر ساکن تهران هستید و عزیز سالمندتان نیاز به فیزیوتراپی دارد اما به دلیل مشغله کاری، مشکلات حرکتی سالمند و … نمی توانید به کلینیک ها مراجعه کنید می توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل تهران آسانیسم بهره مند شوید.

ساکنین تمام مناطق کرج نیز می توانند برای عزیزان سالمندشان سرویس فیزیوتراپی در منزل کرج را درخواست دهند.

فیزیوتراپی کجا بریم؟

آسانیسم یک پلتفرم خدمات پرستاری معتبر و موفق در شهر تهران و کرج است که برای ارائه خدمات پرستاری و مراقبتی با کیفیت پرستاران، پزشکان و فیزیوتراپ های متخصص، متعهد، آموزش‌دیده و مجرب زیادی را استخدام کرده است. یکی از خدمات برجسته آسانیسم سرویس فیزیوتراپی سالمند در منزل است؛ بنابراین اگر در مناطق تهران و کرج زندگی می کنید و عزیز سالمندتان نیاز به فیزیوتراپی دارد  می توانید از خدمات فیزیوتراپی سالمند در منزل آسانیسم بهره مند شوید.

در نظر داشته باشید که تمامی پرسنل از جمله فیزیوتراپ های آسانیسم هنگام استخدام احراز هویت می شوند و همچنین به منظور افزایش کیفیت خدمات رسانی، کارشناسان آسانیسم بر عملکرد آن ها به صورت دوره ای نظارت دارند.

کارشناسان پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم نیز در تمام روزها هفته به صورت 24 ساعته پاسخگو و پشتیبان شما هستند؛ بنابراین در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره و همچنین اعلام نارضایتی از کار فیزیوتراپ، تیم پشتیان آسانیسم پاسخگوی شما خواهد بود.

شما می توانید برای درخواست فیزیوتراپ سالمند در منزل فرم ثبت سفارش موجود در سایت و اپلیکیشن آسانیسم را تکمیل کنید یا با شماره تلفن 02191304433 تماس بگیرید. پس از ثبت درخواست شما، کارشناسان ما جهت هماهنگی بیشتر و اطلاع از وضعیت و شرایط جسمانی شما یا عزیز سالمندتان با شما تماس خواهند گرفت سپس با توجه به نیازتان سرویس‌دهی خواهند داشت.

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *