آرایشگاه زنانه و مراحل راه اندازی آن | شرایط و مراحل راه ‌اندازی آرایشگاه و سالن زیبایی

صنعت زیبایی؛ صنعتی در حال رشد

صنعت زیبایی به سرعت در حال گسترش است. از این رو، به‌‌روز بودن و منطبق شدن با متدهای نوین برای برخی از فعالان این عرصه، دشوار است. با این سرعت رشد و به‌وجود آمدن شاخه‌های گسترده، متخصصان زیبایی باید تحت آموزش‌های مناسب قرار بگیرند تا بتوانند انواع خدمات زیبایی را ارائه دهند. بسیاری از سالن‌های زیبایی، در طیف محدوی از خدمات تخصص دارند. برای مثال، فقط به کاشت ناخن یا خدماتی نظیر برنزه کردن پوست، می‌پردازند. در این مطلب، قصد داریم به نحوه راه اندازی آرایشگاه زنانه و مراحل و شرایط آن بپردازیم.

یک آرایشگاه زنانه‌ چه خدماتی را باید ارائه دهد؟

یک آرایشگاه زنانه‌ چه خدماتی را باید ارائه دهد؟

شاید یک سالن زیبایی در کار خود، موفق باشد و مشتریان از خدماتی که ارائه می‌دهد، راضی باشند. این یک موفقیت بزرگ است، اما یک آرایشگاه نیاز به تطبیق با شرایط جدید و ارائه خدمات به‌روز دارد. در واقع پویایی برای هر کسب و کاری مهم است و افراد باید دائما به دنبال راه‌هایی برای بهبود کسب و کارشان باشند. یکی از راه‌های ارتقاء وضعیت یک آرایشگاه زنانه و جذب مشتریان بیشتر، گسترش خدماتی است که در آنجا ارائه می‌شود.

برخی از خدماتی که امروزه، سالن‌های زیبایی ارائه می‌دهند، عبارتند از:

  • مانیکور و پدیکور: مرطوب کردن پاها و دست‌ها در سالن، می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده برای مشتری باشد. همچنین ارائه انواع لاک ناخن به مراجعه کنندگان، می‌تواند در جذب ‌آن‌ها موثر باشد.
  • آرایش عروس: برای آراستن عروس، باید خدماتی نظیر پاکسازی صورت، اپیلاسیون موهای زائد، لایه‌برداری پوست و حتی ترمیم و زیباسازی ناخن را انجام دهید. همچنین می‌توانید با توجه به خواسته و نیاز مشتریان، انواع پکیج‌ها را ارائه کنید
  • درمان‌های پوستی: روند ترمیم پوست، ازطریق لایه‌برداری و انواع ماسک‌ها، صورت می‌گیرد. خدماتی نظیر بی رنگ (دکلره) کردن مو، برنزه کردن پوست و سایر درمان‌های صورت، نیز در سالن‌های خاص ارائه می‌شود
  • خدمات ترمیم و مراقبت از مو: مراقبت از مو، خدمتی است که هر سالن زیبایی باید ارائه دهد، زیرا یکی از خدمات ضروری زیبایی است. شما می‌توانید در کنار ارائه این خدمات، به فروش محصولات مراقبت مو بپردازید
  • اپیلاسیون: یکی دیگر از محبوب‌ترین خدمات سالن‌های زیبایی، اپیلاسیون است. اپیلاسیون را می‍‌توان تقریبا در هر قسمت از بدن از جمله صورت، ناحیه بیکینی، پاها، بازوها، پشت بدن، شکم و پاها انجام داد
  • ماساژ بدن: بسیاری از سالن‌ها نیز درمان‌هایی منحصربه‎‌فرد برای مشکلات پوست سر یا ماساژ کل بدن ارائه می‌دهند. فراموش نکنید که می‌توانید امکان رزرو جلسات ماساژ بدن در منزل را برای مشتریان، فراهم کنید

ایده تاسیس یک آرایشگاه زنانه

صنعت زیبایی تنها در سال 2016 میلادی، 62.46 میلیارد دلار درآمدسازی کرده است و این رقم در 13 سال گذشته، به طور مداوم، افزایش یافته است. پس در این صنعت، فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد. شما می‌توانید با کسب مهارت در یکی از شاخه‌های صنعت زیبایی، جذب این صنعت بشوید و در یک سالن مشغول به کار شوید. اما می‌توانید به جای کار در یک سالن به عنوان یک آرایشگر، سالن زیبایی خود را راه اندازی کنید.

شرایط راه اندازی آرایشگاه زنانه

اکر قصد تاسیس سالن خود را دارید، باید از یک‌سری حداقل‌ها برخوردار باشید، تا بتوانید سالن خود را تاسیس کنید. برخی از این موارد برای شروع کار الزامی هستند و برخی دیگر بر موفقیت شما در جذب مشتری تاثیر دارند. در ادامه، به برخی از این موارد می‌پردازیم.

کسب مدرک معتبر

یکی از الزامات افتتاح آرایشگاه، برخوردای از گواهینامه آرایشگری است، این مدرک هم بر روند اخذ مجوز و هم بر پروسه مشتری یابی، تاثیر می‌گذارد. یکی از مدارکی که هم در ایران و هم در خارج از ایران، اعتبار دارد، مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری است. این مدرک در رده بین‌المللی نیز معتبر است و اخذ آن، از مهم‌ترین مراحل برای افتتاح یک آرایشگاه زنانه است.

ایده تاسیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت کار و امور اجتماعی، ابتدا در سال 1339، توسط شورای عالی، تصویب شد. سرانجام این سازمان با هدف ادغام چند سازمان وابسته به وزارت کار و امور اجتماعی در سال 1359، رسما شکل گرفت. این سازمان در پی مهارت آموزی به کارجویان و افرادی که قصد ارتقاء توانایی‌های خود را دارند، تاسیس شد. امروزه، مدارکی که سازمان فنی و حرفه‌ای به افراد اعطا می‌کند، در اغلب کشورهای قاره اروپا (مانند آلمان)، استرالیا و کاتادا، اعتبار دارد.

شرایط اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری

اولین گام برای دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری، ثبت نام در یک آموزشگاه آرایشگری زنانه است. اغلب آموزشگاه‌های آرایشگری، دوره‌هایی برای افراد مبتدی، نیمه حرفه‌ای و حرفه‌ای ارائه می‌دهند. شما باید با در نظر گرفتن شرایط خود، در یکی از این دوره‌ها ثبت‌نام کرده و مدرکتان را کسب کنید. البته شرکت در آزمون‌های سازمان فنی و حرفه‌ای، زمانی میسر می‌شود که شما از حداقل سن 16 سال برخوردار باشید و آموزه‌های تئوریک و عملی مربوط به حرفه آرایشگری را فرا گرفته باشید.

آزمون‌ اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری نیز دو بخش تئوری و عملی دارد. پس از قبولی در این بخش‌ها، مدرک آرایشگری شما، به شکل الکترونیکی صادر می‌شود. روند صدور مدرک نیز بین 90 روز تا 6 ماه، به طول می‌انجامد.

آموزشگاه سیمای هانی؛ ارائه دهنده دوره‌های آرایشگری

آموزشگاه سیمای هانی؛ ارائه دهنده دوره‌های آرایشگری

آموزشگاه آرایشگری زنانه سیمای هانی www.simayehani.com تحت نظر سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و با برخورداری از مجوز رسمی فعالیت، دوره‌های گوناگون مراقبت و زیبایی را برگزار می‌کند. آموزشگاه‌ها سیمای هانی 4 شعبه مجلل در جنوب، شرق و غرب تهران دارد. شما می‌توانید با پرداخت کم‌ترین قیمت و ساعات آموزشی متغیر، در شعبات این آموزشگاه، مدرک فنی و حرفه‌ای آرایشگری را کسب کنید. دوره‌های آموزشگاه سیمای هانی در 3 سطح متفاوت، برگزار می‌شوند که این سطوح عبارتند از:

  • دوره‌های مقدماتی: این دوره‌های آموزشی برای هنرآموزان مبتدی، مناسب هستند. اگر مبتدی هستید و قصد کسب مدرک بین‌المللی آرایشگری را دارید، دوره‌های مبتدی آرایش و پیرایش، بهترین گزینه برای شما هستند
  • دوره‌های پیشرفته: این دوره‌ها با رویکرد پرورش متخصصان و متمرکز بر مباحث تئوریک و عملی مراقبت و زیبایی، برگزار می‌شوند
  • دوره‌های اقتصادی آرایشگری: اگر قصد ورود به بازار کار را دارید، اما به دنبال دوره‌های اقتصادی هستید، آموزشگاه آرایشگری سیمای هانی را انتخاب کنید

دوره‌های مدیریت آرایشگاه زنانه سیمای هانی

شاید مدرک آرایشگری داشته باشید، اما هنوز احساس می‌کنید که برای راه اندازی یک آرایشگاه زنانه، توانایی کافی ندارید. خبر خوب این است که آموزشگاه سیمای هانی، دوره‌هایی برای افرادی که قصد تاسیس سالن آرایشی دارند نیز طراحی کرده است. جالب است بدانید که این دوره‌ نیز مراحل تمرینی دارد و در کنار مبانی مدیریت، یک‌سری تمرین و آزمون عملی برای هنرجویان طراحی شده است. البته تمرکز این دوره بر مباحث تئوریک است، اما اجرای مباحث تئوریک نیز در این دوره، حائز اهمیت است. درنتیجه، گذراندن این دوره، به شما دانش و توانایی تاسیس یک سالن زیبایی را می‌دهد.

مدرک مدیریت سالن

مدرک پداگوژی یا مربیگری

بهترین دوره برای متقاضیان تاسیس آرایشگاه زنانه دوره آرایشگری پایه (آموزش هفتگانه)

اگر قصد فعالیت به عنوان یک آرایشگر را دارید، اما هیچگونه مهارتی در این زمینه ندارید، دوره آموزش آرایش و پیرایش زنانه سیمای هانی می‌تواند تاثیر بسزایی بر سطح مهارت‌های شما بگذارد. یکی از شروط اصلی برای شروع کار آرایشگری، راه‌اندازی آموزشگاه و آرایشگاه زنانه، برخورداری از مدرک این دوره است. این دوره در 8 جلسه 3 ساعته برگزار می‌شود. در طول دوره آرایش و پیرایش زنانه، مسائل پایه و اولیه به هنرجویان آموخته می‌شود و هنرآموزان با لاین‌های مختلف آرایشی آشنایی پیدا می‌کنند.

بهترین و مهمترین دوره برای آموزش در ابتدای کار دوره آرایش و پیرایش مقدماتی یا آرایشگری پایه است که شامل آموزش های هفتگانه عبارتند از: دوره های رنگ و مش، آموزش مانیکور و پدیکور، آموزش شینیون، آموزش کوتاهی مو، آموزش میکاپ، آموزش اصلاح و ابرو و آموزش پاکسازی پوست که بصورت مقدماتی آموزش داده میشود.

https://simayehani.com/facial-makeup-training/

اگر در جایی شاغل هستید، محصل هستید و به هر دلیلی محدودیت زمانی دارید، می‌توانید روز و ساعت کلاس را خودتان انتخاب کنید. این دوره در شعب مختلف آموزشگاه سیمای هانی در بلوار فردوس، صادقیه، رسالت و نازی آباد، برگزار می‌شود. همچنین امکان رزرو آنلاین این دوره برای شما وجود دارد. شما می‌توانید با پرداخت 500000 تومان، گامی مهم در مسیر تبدیل شدن به یک آرایشگر حرفه‌ای بردارید.

دوره آرایش و پیرایش زنانه چه مراحلی دارد؟

دوره آرایش و پیرایش زنانه چه مراحلی دارد؟

در این دوره، آموزش کوتاهی مو، آموزش میکاپ، آموزش رنگ و مش، آموزش مانیکور و پدیکور، آموزش شینیون، آموزش اصلاح ابرو و آموزش پاکسازی پوست، به شکل پایه‌ای به هنرجویان مبتدی آموزش داده می‌شود. 7 مهارتی که در بالا ذکر کردیم، توسط اساتید مجرب آموزشگاه آرایشگری سیمای هانی به صورت تئوری و عملی به هنرآموزان، آموخته می‌شود. آموزش‌ متد‌های نوین آرایشگری پایه نیز در این دوره، ارائه می‌شود.

گام بعدی، ارتقاء مهارت‌های عملی هنرجویان است. هنرجویان با اتکا به مسائل تئوریک که در دوره آموزش آرایش و پیرایش زنانه آموخته‌اند، به تمرین تکنیک‌های مهم آرایشگری می‌پردازند. همانطور که پیشتر ذکر کردیم، دوره آموزش آرایش و پیرایش زنانه سیمای هانی بر آموزش مهارت‌های پایه به هنرآموزان، متمرکز است.

در طول زمان برگزاری این دوره‌، مهارت‌هایی نظیر نحوه تشخیص انواع مو، نحوه پاکسازی پوست، شینیون مو، میکاپ و رنگ و مش، به هنرجویان ارائه می‌شود. چراکه مهارت‌های مذکور، بسیار پرکاربرد هستند و می‌توانند هنرجو را آماده فعالیت به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای کند. البته در این دوره، به نحوه اصلاح و کوتاهی مو نیز پرداخته می‌شود، اما بخش اصلی این دوره متمرکز بر متدها و مهارت‌های کاربردی است.

 

روند آموزشی در آموزشگاه سیمای هانی، به گونه‌ای طراحی شده است که متقاضیان پس از گذراندن دوره‌های این آموزشگاه، تسلط کافی بر مباحث و فرآیندهای مختلف پیدا کنند و آشناییت کامل با  فرایند‌های پایه پیدا کنند. بدیهی است که دستیابی به این سطح از توانایی و تکنینک مستلزم تمرین است. از این رو اساتید آموزشگاه سیمای هانی، در کنار ارائه اطلاعات و نکات تکمیلی، روش‌های تمرینی متعددی به هنرجویان می‌آموزند. در نتیجه، هنرجویان پس از اتمام این دوره، تسلط کامل به ابعاد عملی آرایش و پیرایش زنانه خواهند یافت.

راه‌اندازی آرایشگاه زنانه‌؛ امکانی برای کسب درآمد

امروزه، اغلب افراد از شرایط شغلی و میزان درآمدشان ناراضی هستند. شاید شما هم جزو این افراد باشید یا شاید جزو جوانانی هستید که قصد انتخاب یک مسیر مناسب شغلی را دارند. تفاوتی نمی‌کند که در کدام دسته قرار دارید، تاسیس آرایشگاه زنانه می‌تواند یک منبع درآمد خوب برای شما ایجاد کند. اگر هنوز در مرحله تصمیم‌گیری قرار دارید و مردد هستید، می‌توانید با مشاوران آموزشگاه سیمای هانی، تماس بگیرید و اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید.

Stethoscope

معرفی پزشکان و کلینیک ها

دیدگاه کاربران

  • سحر

    دمتون گرم مطلب خوبی بود من اینجارو میشناسم

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱ پاسخ دهید
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *